Clienții Enel trebuie să știe urgent acest lucru! Ce s-a întâmplat, de fapt cu facturile

enel

SURSA FOTO: Dreamstime

Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a făcut un anunț de ultim moment despre facturile la ENEL! Potrivit acestuia, autoritatea a cerut companiei un grafic de rambursare a sumelor pe care le-a încasat incorect de la peste 44.000 de consumatori.

Facturi ENEL. Preşedintele ANPC a subliniat și că peste 25 de milioane de lei au fost încasaţi necorespunzător. Potrivit celor spuse de Horia Constantinescu, obligativitatea de a returna aceşti bani către consumatori rămâne în continuare, iar autoritățile vor urmări fenomenul.

În cazul în care nu sunt returnați, pot apărea mai multe sancţiuni.

Facturi ENEL. Preşedintele ANPC avertizează compania

„Actul normativ în baza căruia s-a aplicat sancţiunea prevede ca minimă sancţiune 1 % din cifra de afaceri, adică şi dacă noi am fi vrut să aplicăm o sancţiune mai mică, nu s-ar fi putut, pentru că, repet acest lucru este prevăzut în actul normativ”, a declarat şeful ANPC la Prima News.

De asemenea, Horia Constantinescu spune că autoritatea a cerut companiei să prezinte „un grafic de rambursare a sumelor pe care le-au încasat incorect de la peste 44.000 de consumatori”.

„Au avut discuţii înaintea acestei sancţiuni, până la 10 noaptea cu reprezentanții operatorului economic, în care Autoritatea le-a cerut prin corespondenţa pe care au purtat-o să le prezinte un grafic de rambursare a sumelor pe care le-au încasat incorect de la peste 44.000 de consumatori”, a mai spus Horia Constantinescu.

Totuși, autoritatea nu a primit un grafic clar până la ora la care s-a hotărât şi s-a luat decizia aplicării acestei sancţiuni.

„Până la ora la care s-a hotărât şi s-a luat decizia aplicării acestei sancţiuni, nu am reuşit să primim un grafic clar. Trebuie totuşi să luăm în calcul că aceşti 41.000 de consumatori au fost vătămaţi de-a lungul a 8 luni de zile. Asta înseamnă undeva la 300 şi ceva de mii de contravenţii, pentru că fiecare dintre facturile cu abateri reprezintă o contravenţie, ori, dacă aşezăm şi să acest algoritm în pagină, cu siguranţă nu o să ni se mai pară foarte puţin că peste 25 de milioane de lei au fost cumva încasaţi necorespunzător din buzunarul consumatorilor”, a explicat Horia Constantinescu.

Rambursarea nu devine o poveste care s-a încheiat odată cu aplicarea sancţiunii

Șeful ENEL a subliniat și că „rambursarea nu devine o poveste care s-a încheiat odată cu aplicarea sancţiunii”.

„Obligativitatea de a returna aceşti bani către consumatori rămâne în continuare, ori noi vom urmări fenomenul iar în condiţiile în care acesta nu este îndeplinit conform celor stabilite de către actele normative, pot apărea şi alte sancţiuni, lucru pe care eu aş vrea să cred că ENEL l-a luat în calcul şi va proceda la rambursarea banilor”, a mai spus Constantinescu.

Reprezentantul ANPC a subliniat că şi acest operator economic are dreptul să conteste situația.

„Anumite măsuri cele care ţin de sănătate şi de viaţa consumatorilor sunt cele care nu se suspendă odată cu contestarea documentului de control, dar toate celelalte, în proporţie destul de mare, se suspendă până la judecarea pe fond a cauzei”, a mai spus Constantinescu.

Horia Constantinescu a explicat că numai în instanţă se judecă astfel de contestaţii.

„Din discuţiile pe care le-am purtat cu ministrul economiei, cu domnul Oprea, şi dânsul este de părere că ar trebui stabilite în afară de sancţiuni şi măsuri, pentru ca astfel de situaţii să nu se repete. (..) Cel mai important lucru este că cei 44.000 de consumatori să-şi primească banii înapoi. Este exact teza pe care am discutat-o cu reprezentantii ENEL, până la 10 noaptea, când aceştia până la urmă au înţeles să nu ne ofere un grafic de la rambursare”, a conchis şeful ANPC.