Specialiștii anunță că în lunile următoare trebuie să ne așteptăm la sume și mai mari. Dumitru Chisăliţă, de la Asociaţia Energia Inteligentă, a spus că românii au avut de-a face cu facturile mai mare, care cuprindeau mai mult decât 30 de zile.

„Au apărut facturi mai mari. Facturile care au venit cuprindeau mai mult decât 30 de zile. Un alt element care l-am identificat ține de faptul că încă în ianuarie 2022 sau în decembrie 2021 existau în contracte prețuri care au fost obținute în urma liberalizării pieței din anul 2020, prețul care erau la jumătate față de prețul care era în momentul de față”, a spus Dumitru Chisăliţă, conform antena3.ro

Consumul se va revedea cu siguranță în facturile pe care le vor primi românii

De asemenea, specialistul a subliniat că România a avut aproape patru zile de când temperaturile sunt mult sub minus 0 grade Celsius, iar această situație a determinat consumuri importante de gaze naturale.

Potrivit explicației oferite de Dumitru Chisăliţă, consumul se va revedea cu siguranță în facturile pe care le vor primi românii.

„Atunci, probabil că factura din ianuarie va fi mai mare sau puțin mai mare decât factura din decembrie 2022, iar în februarie da, uite, avem aproape 4 zile de când temperaturile sunt mult sub minus 0 grade Celsius, iar această situație a determinat consumuri importante de gaze naturale, consumul care se va revedea sigur în factura care o vom primi”, a mai spus Dumitru Chisăliţă.

Un român a plătit 900 de lei pentru un 4 camere

De exemplu, un român a spus că a plătit 900 de lei pentru un 4 camere, suma fiind cu 10-15 % mai mare față de cea anterioară.

„Stau la bloc, într-adevăr, e ridicat. Apartament cu 4 camere am 900 de lei. E cu 10-15 % mai mult”, a spus acesta.

ANRE a simplificat conținutul facturii la energie

În altă ordine de idei, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a modificat Regulamentul de furnizare a energiei electrice.

Noul Regulament introduce o serie de beneficii, cele mai importante fiind următoarele: furnizorul are obligația să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare; clientul vulnerabil are dreptul să beneficieze de eşalonarea la plată a facturii curente, fără penalități, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi;