Marile lanțuri de magazine intră în faliment! Continuă perioada neagră pentru comerțul cu amănuntul, cele mai cunoscute magazine din America străduindu-se să-și reorganizeze afacerile.
Numeroase companii, inclusiv marile companii aeriene internaționale, cu sediul în afara SUA, au folosit prevederile din Capitolul 11 pentru a se reorganiza, a-și achita datoriile și a deveni mai puternice.
Un colac de salvare pentru afacerile aflate în dificultate
Când ratele dobânzilor sunt scăzute și banii sunt ieftini, Capitolul 11 poate fi un colac de salvare pentru afacerile aflate în dificultate. În multe cazuri, compania își înțelege problemele și consideră că mai există o cale de a face profit, dar nu-și mai poate plăti facturile și nici nu mai poate finanța modificările necesare din fluxul de numerar existent.
Folosirea prevederilor Capitolului 11 permite unei companii să negocieze cu furnizorii săi. Asta ar putea duce la iertarea unor datorii, la perioade mai lungi de rambursare sau chiar la preluarea, de către debitor, a unei participații din companie.
Procesul de restructurare, complet diferit de procedura de faliment
Conform Capitolului 11 al Curții Federale a SUA, procesul de restructurare a unei companii este complet diferit de procedura de faliment sau de reorganizare, aşa cum se întâmplă în alte părți ale lumii. Procesul oferă companiei timp și flexibilitate pentru a-și reorganiza structura capitalului, a reduce costurile și a finaliza o restructurare financiară. În multe cazuri, vânzătorii doresc ca respectivul comerciantul cu amănuntul să supraviețuiască și ar putea face concesii pentru a ajuta la realizarea acestui lucru.
Întregul proces depinde totuși de un lucru: dacă o companie poate găsi numerarul necesar pentru a funcționa.
O serie de companii importante au trecut recent de la falimentul din Capitolul 11 la lichidare, deoarece nu au putut găsi fondurile necesare. Bed Bath & Beyond, Tuesday Morning și Christmas Tree Shops aveau datorii care au crescut în timpul pandemiei de Covid. Din cauza creșterii ratei dobânzii, niciuna dintre cele trei companii nu a putut găsi un mijloc de salvare în numerar sau un cumpărător care să-i preia operațiunile.
Z Gallerie, ultima pe listă cu Capitolul 11
Acum, se pare că același lucru se va întâmpla și cu Z Gallerie, un magazin de mobilă, care a supraviețuit falimentului de două ori până acum. Compania-mamă a Z Gallerie, un comerciant cu amănuntul de mobilier de lux și decorațiuni pentru casă, a folosit prevederile din Capitolul 11 pentru a se reorganiza.
„Problemele cu lanțurile de aprovizionare și cu importurile, de la sfârșitul anului 2021, au afectat grav profitabilitatea mărcii”, a raportat Kirk O’Neil de la TheStreet.
Conform documentelor judecătorești, Z Gallerie spera să găsească un cumpărător, dar acum pare tot mai puțin probabil.
La doar o săptămână de când a aplicat la Capitolul 11, compania „caută în continuare un cumpărător, dar se pregătește de lichidare, în cazul în care nu apare niciunul” a raportat Retail Dive.
Bed Bath & Beyond, Christmas Tree Shops and Tuesday Morning nu au reușit să găsească o modalitate de a continua să funcționeze și au trecut la lichidarea capitolului 7. Când se întâmplă acest lucru, toate activele pe care compania le deține sunt vândute pentru a plăti creditorii. Bed Bath & Beyond, de exemplu, și-a văzut numele, site-ul și marca achiziționate de Overstock.com.