Compania Shoes & Fashion Trading a închis toate cele trei magazine de încălţăminte şi marochinărie din Bucureşti operate sub brandul Migato.
Parterenerii asociaţi în Shoes & Fashion Trading au decis radierea celor trei puncte de lucru în care se aflau magazinele Migato, situate pe Calea Dorobanţi, pe Bulevardul Magheru, respectiv în incita centrului comercial Liberty Center din zona Rahova, potrivit unei hotărâri publicată în „Monitorul Oficial”.
Lilia Bitzaraki, director general al Shoes & Fashion, a refuzat să ofere declaraţii cu privire la situaţia companiei şi nu a dorit să confirme închiderea celor trei puncte de lucru. Cu toate acestea, oficialii Liberty Center au declarat pentru capital.ro că magazinul Migato a fost închis încă de la finele lui 2009.
În ceea ce priveşte locaţia din Calea Dorobanţi, surse apropiate afacerii au confirmat că desfiinţarea magazinului era prevăzută încă din decembrie 2009.
Unitatea de pe Bulevardul Magheru este singura care mai este amenajată şi mai are marfă pe rafturi. Cu toate acesta, unitatea era închisă vineri dimineaţă, având pe uşă un afiş prin care anunţă că „magazinul este închis temporar pentru amenajarea vitrinei”.
Planuri de milioane de euro
Migato a intrat pe piaţa locală în noiembrie 2008, prin intermediul companiei Shoes & Fashion, inaugurând primul magazin în cadrul centrului comercial Liberty Center. Al doilea magazin a fost deschis în luna aprilie 2009, pe Calea Dorobanţi, urmat de cel de pe Bulevardul Magheru.
Planurile Migato în primăvara anului trecut erau extrem de optimiste şi prevedeau deschiderea a încă două magazine, în Unirea Shopping City din Bucureşti şi în Euro Mall din Galaţi. Pe termen lung, compania vroia 40 de magazine până în 2012. La acea dată Lilia Bitzaraki a declarat pentru capital.ro că investiţia medie pentru un magazin Migato este de 150.000 de euro.
Migato este cel mai mare lanţ de magazine de încălţăminte şi accesorii din Grecia, unde deţine 120 de magazine. De asemenea, Migato a intrat şi pe pieţele din Bulgaria, Cehia sau Spania, având o dezvoltare foarte rapidă. Magazinele se adreseză unui public format în principal din femei cu venituri peste medie.
Top „de firmă”: Leonardo, Time Out, Erros Fashion, Migato…
Magazinele Migato sunt încă o victimă a crizei. Pe segmentul de încălţăminte şi marochinărie, Leonardo a fost cel mai mare retailer care a intrat în faliment şi a renunţat la 50 de magazine din România.
Pe segmentul de fashion, Time Out şi Erros Fashion, sunt printre cele mai cunoscute lanţuri de magazine care au intrat în insolvenţă.