Familia Peugeot, care a înfiinţat compania cu acest nume în 1810, s-a oferit să renunţe la controlul producătorului auto francez care se confruntă cu probleme financiare, pentru a reînvia planurile unei alianţe cu General Motors, au declarat surse anonime pentru Reuters.
Dar orice tranzacţie care ar implica combinarea PSA Peugeot Citroen cu Opel, divizia din Europa a General Motors (GM), s-ar confrunta cu obstacole politice semnificative deoarece ar avea ca rezultat închiderea unor fabrici şi pierderea de locuri de muncă în Franţa şi Germania, susţin sursele. PSA Peugeot Citroen are 77.000 de angajaţi în Franţa.
Familia Peugeot, una din cele trei dinastii supravieţuitoare din industria auto europeană (alături de Quandts de la BMW şi Agnellis de la Fiat), a acceptat în martie ca General Motors să preia o participaţie de 7% din acţiunile Peugeot, după eşuarea negocierilor cu alţi potenţiali investitori, inclusiv grupul chinez Dongfeng.
‘GM se confruntă la Opel cu aceeaşi problemă a supracapacităţii de producţie şi de aceea PSA încearcă să-i convingă să accepte fuziunea. Familia Peugeot a acceptat acum ideea că vor pierde controlul, deci asta nu mai e o problemă’, a declarat una din surse.
Familia Peugeot deţine o participaţie de 25,4%, prin care stăpâneşte 38,1% din drepturile de vot la PSA Peugeot Citroen.
Reprezentanţii GM au refuzat să facă comentarii asupra discuţiilor dintre cele două companii. ‘Nu comentăm asupra zvonurilor şi speculaţiilor’, a declarat un purtător de cuvânt al Peugeot.
Înainte de a injecta numerar, GM trebuie să se asigure că va putea reduce capacităţile de producţie după ce va obţine controlul companiei rezultate după fuziunea Peugeot şi Opel, susţin sursele.
În urma declinului semnificativ al vânzărilor PSA Peugeot Citroen, şeful companiei, Philippe Varin, a anunţat concedierea a peste 10.000 de angajaţi, vânzarea unor active de peste două miliarde de euro şi negocierea unei garanţii de stat de 7 miliarde de euro pentru divizia de finanţare Banque PSA.
Peugeot va avea nevoie de o nouă injecţie de capital, susţin sursele.
Şeful GM, Dan Akerson, a reiterat în ianuarie că divizia Opel nu este de vânzare, după ce publicaţia franceză La Tribune a raportat că PSA caută să cumpere Opel, cu sprijinul General Motors şi al guvernului francez. Citând surse anonime, ziarul susţine că GM ar putea contribui cu câteva miliarde de euro la facilitarea tranzacţiei iar statul ar putea prelua o participaţie în Opel ca parte a unui eventuale tranzacţii.
Anul trecut, GM şi PSA Peugeot Citroen au anunţat o alianţă menită să ducă la economii de cel puţin două miliarde de dolari anual, în următorii cinci ani.În octombrie, surse anonime au declarat pentru Reuters că cele două companii caută modalităţi de a-şi combina operaţiunile lor din Europa, în a doua fază a programului lor de cooperare, dar discuţiile au fost oprite din cauza înrăutăţirii situaţiei financiare a companiei franceze, care a solicitat ajutor de stat.
SURSA: Agerpres