Familia Talpeş este o prezenţă constantă în Top 300 Cei mai bogaţi români, iar dacă alţi milionari din clasament au deschis cu timpul alte firme, Florin (58 ani) şi Măriuca (51 ani) au aceleaşi companii cu care au apărut în prima ediţie. Familia Talpeş controlează majoritatea acțiunilor în grupul Bitdefender şi este acționară la Intuitext şi Softwin. La sfârșitul anului 2012, familia Talpeş a ales să vândă divizia de soluţii şi consultanţă IT Ascenta către norvegienii de la Computas. Computas a preluat 85% din acţiunile Ascenta. După această tranzacţie, „în grupul Softwin a început o restructurare cu focalizare pe educaţie, lingvistică şi biometrie, cu divizii diferite, restructurare ale cărei rezultate le vom vedea în 2015“, spune Florin Talpeş.
Grupul Softwin a trecut printr-o perioadă dificilă în 2013, însă speră se revină pe plus anul acesta şi în 2015. „O greşeală pe care am făcut-o în Softwin, în ultimii ani, a fost să funcţionăm pe ipoteza că fondurile structurale vor merge acceptabil de bine, ca management din partea organismelor publice. Estimăm o reluare a creşterii, parţial în 2014 şi mai ales în 2015“, explică omul de afaceri.
Printre realizările companiei se numără parteneriatul cu Ministerul Educaţiei şi Universitatea Bucureşti, pentru pregătirea învăţătorilor din clasele pregătitoare, şi parteneriatul cu Societatea de Ştiinte Matematice/SSMR, Universitatea Bucureşti şi Ministerul Educației, prin care s-a reuşit pregătirea a peste 4.000 de profesori de matematică pe metodica predării.
În ceea ce priveşte grupul Bitdefender, acesta şi-a accelerat creşterea în 2013, ajungând la un avans de 26% faţă de 2012, planurile fiind ca în 2014 să se ajungă la o creştere cu peste 30%. Bitdefender SRL (entitatea din România a grupului Bitdefender) a ajuns la 196,5 milioane lei cifră de afaceri netă în 2013 (majoritatea fiind vânzări către alte pieţe decât cea românească), o creştere de 22,3% faţă de 2012, şi o profitabilitate netă de 5,7%. „În Bitdefender, un efort pe care l-am făcut în ultimii ani a fost de aliniere a tuturor resurselor din organizaţie sub o strategia clară, pe 3-5 ani: mai ales alinierea eforturilor de cercetare-dezvoltare, care se desfăşoară în România, cu eforturile de vânzare şi marketing, care se execută pe şase continente“, declară Talpeş. Aproximativ 98% din vânzările globale ale Bitdefender vin din afara României, SUA fiind piaţa numărul unu, urmată de Franţa, Germania, Canada, Marea Britanie, Australia.
În timpul liber, Florin şi Măriuca Talpeş dansează, fac drumeţii pe munte şi merg în vacanţe în Italia.