Potrivit fondatorilor proiectului conceptul răspunde unei nevoi reale identificate în rândul românilor din țară, dar și al celor din Diaspora, de a se consulta în timp real cu un medic pe probleme ce nu pot fi tratate imediat printr-o vizită la cabinet sau la spital. 

„Vrem să-i convingem pe români că diagnosticarea pe cont propriu, prin căutari pe Internet, produce, de cele mai multe ori, doar un stres în plus. De aici a apărut ideea Doclandia, o platformă online, securizată, care aduce informaţii de la surse sigure, medicale către cei care au nevoie de răspunsuri”, declară Matei Țiboc (foto), Fondator Doclandia. 
Utilizatorii care doresc să beneficieze de sfaturile medicilor colaboratori ai platformei online, vor trebui să achite, cu cardul sau prin sms, o taxă de 10 euro, ce reprezintă contravaloarea unui abonament lunar. În urma solicitării, utilizatorului îi este alocat automat un medic. În plus, utilizatorii își pot încărca în cont diverse documente medicale, precum analize, electrocardiograme etc., în vederea unei consilieri optime. În prezent, platforma colaborează cu 50 de doctori din ţară, număr ce urmează să crească în linie cu rata de utilizare. 

„De câțiva ani, observăm o proliferare a platformelor care oferă, fără niciun fel de cenzură sau etică, tot soiul de soluții, tratamente revoluționare, informații prezentate ca senzaționale, care, în definitiv, produc foarte mult rău, pentru că în joc este un lucru extrem de important – sănătatea fiecăruia. De departe cea mai bună rezolvare este o legătură solidă, securizată și accesibilă între om și medic, cu un flux de informație competentă, profesionistă, singura care ar trebui să existe și să stea la baza sănătății individuale sau colective”, declară dr. Vasi Rădulescu, Chief Medical Doclandia. 
„Doclandia înseamnă acces la mintea de aur a medicului, care poate genera oricând sfaturi pentru prevenția primară, recomandări, lămuriri în anumite neclarități, pe scurt, un knowledge medical venit din surse veritabile”, adaugă Rădulescu. 

Doclandia are la bază o investiție de 500.000 de euro, costuri ce acoperă tehnologia din spatele produsului, cheltuielile operaționale și de lansare.  Familia Ţiboc ocupă locul 233 în Capital Top 300 Cei mai bogaţi români cu o avere de 27 milioane de euro.