ANPC, în control pe Aeroportul Internațional Henri Coandă
Compania Națională Aeroporturi București a primit o amendă de 10.000 de lei din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma unui control efectuat la Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Motivul amenzii a fost disfuncționalitatea sistemului de ventilație, care a condus la temperaturi de până la 31 de grade Celsius în zonele terminalelor Plecări și Sosiri. ANPC a impus companiei rezolvarea problemei în termen de 48 de ore, în contextul informațiilor apărute în spațiul public privind aceste defecțiuni și condițiile caniculare înregistrate în această perioadă.
„În urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii care semnalau defecţiuni la sistemul de ventilaţie din Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti.
Verificările au confirmat existenţa unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări şi Sosiri, precum şi în saloanele din zona internaţională Schengen şi non-Schengen”, au precizat reprezentanţii ANPC.
Sancţiunea primită de reprezentanţii Aeroportului a fost în valoare de 10.000 de lei. Aceştia sunt acum obligaţi să remedieze problema în termen de 48 de ore.
Problema zborurilor întârziate sau anulate din ultimele zile
Totodată, ANPC a mai informat că în ultimele zile au existat întârzieri și anulări de zboruri, iar companiile aeriene au explicat că aceste probleme sunt rezultatul unei situații critice la nivelul spațiului aerian european. Aceasta a fost afectată grav de gestionarea sloturilor aeroportuare din cauza unor fenomene meteorologice multiple și simultane în toată Europa.
Într-o singură zi, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, din care 360.000 au fost cauzate de condiții meteorologice severe, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore, determinând anularea și reprogramarea unui număr mare de zboruri.
Tocmai din acest motiv, pasagerii sunt îndemnaţi să se informeze permanent cu privire la condiţiile meteorologice din ţara de destinaţie, ca şi din cea de plecare. E necesar şi să ţină legătura cu companiile aeriene.
„Conform atribuţiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât şi companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate.
Atunci când consideraţi că acestea v-au fost încălcate, încercaţi o soluţionare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelaţi la ANPC în situaţia operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competenţelor”, a indicat preşedintele interimar al instituţiei, Sebastian Hotca.