Inițiativa de a interzice telefoane mobile în școli a fost susținută de o coaliție largă care include deputați, părinți ai elevilor și guvernul condus de președintele Luiz Inácio Lula da Silva.

În Brazilia, peste jumătate dintre copiii cu vârste cuprinse între 10 și 13 ani dețin un telefon mobil, iar procentul crește semnificativ, la 87,6%, în rândul adolescenților cu vârste între 14 și 17 ani, scrie AFP.

Doar 28% dintre școlile din Brazilia interzic complet utilizarea de telefoane mobile

În ciuda acestor statistici, doar 28% dintre școlile din Brazilia interzic complet utilizarea dispozitivelor mobile, deși aproape două treimi impun restricții din proprie inițiativă.

Noua legislație vizează elevii cu vârste cuprinse între 4 și 17 ani și prevede interzicerea telefoanelor mobile atât în sălile de clasă, cât și în timpul pauzelor. Excepțiile sunt permise doar în scopuri pedagogice sau pentru a răspunde unor nevoi de accesibilitate. Proiectul de lege, deja aprobat de Senat, urmează să fie promulgat de președintele Lula pentru a intra în vigoare.

elevi, telefoane mobile (1)
SURSA FOTO: Dreamstime

Ministrul brazilian al Educației spune că această interdicție este esențială pentru a limita impactul negativ

Ministrul brazilian al Educației, Camilo Santana, a declarat că utilizarea telefoanelor mobile în sălile de clasă contribuie la scăderea atenției elevilor. El a adăugat că această interdicție este esențială pentru a limita impactul negativ al acestor dispozitive asupra socializării și învățării.

„Experienţele din lumea întreagă au arătat că utilizarea acestora în sălile de clasă este la originea unui deficit de atenţie.

Telefonul mobil a pus capăt socializării între oameni. Trebuie să existe o limită”, a subliniat Santana în noiembrie.

Un studiu realizat în octombrie de Institutul Locomotiva y QuestionPro a arătat că 82% dintre părinții brazilieni susțin măsura. De asemenea, UNESCO a evidențiat în 2023 că interzicerea telefoanelor mobile în școli are efecte pozitive asupra performanței academice, în special în cazul elevilor cu dificultăți de învățare.

Cu toate acestea, organizația a avertizat că protejarea excesivă a elevilor de noile tehnologii poate avea efecte adverse, privându-i de beneficii inovatoare.

Raportul UNESCO menționează că mai puțin de un sfert dintre țări au implementat legi sau politici care interzic telefoanele mobile în școli.

„Interzicerea telefoanelor mobile în şcoli îmbunătăţeşte rezultatele şcolare, în special pentru elevii cu dificultăţi de învăţare”, a indicat UNESCO într-un raport publicat în 2023.