Potrivit cercetărilor, 94% dintre cei care îşi desfăşoară activitatea în farmacii folosesc Internetul, iar dintre aceştia 71% sunt online zilnic. Dintre cei care accesează internetul, 87% o fac de acasă, 75% îl folosesc, iar 11% accesează internetul pe telefonul mobil.
Dintre informaţiile căutate pe Internet care să îi ajute în activitatea lor profesională, 53% dintre respondenţi, (procent semnificativ mai mare in cazul celor cu vârsta între 31 şi 40 ani, respectiv 71%) au menţionat informaţiile despre OTC-uri, 46% informaţiile despre RX-uri şi 33% noutăţile despre modificări legislative. Pe de altă parte, există 14% dintre respondenţi care nu caută pe Internet informaţii care să îi ajute în activitatea lor profesională.
Cele mai vizitate site-uri pentru căutarea de informaţii în scop profesional sunt: www.google.ro (de către 23% dintre respondenţi), www.anm.ro (9%), www.cnas.ro (9%), www.ms.ro (9%), www.sfatulmedicului.ro (6%), www.colegfarm.ro (3%) și www.efarma.ro.
Când ne uităm la atitudinea farmaciştilor faţă de farmaciile online, observăm că marea majoritate, 77% nu au luat în considerare varianta de a deschide o farmacie online şi 50% nici măcar nu se gândesc să se informeze mai mult referitor la ce presupune deschiderea unei astfel de farmacii. Totuşi, 40% dintre respondenţi sunt de acord că farmaciile online pot facilita accesul la anumite medicamente care se găsesc mai greu în farmaciile obişnuite.
Astfel s-ar putea explica şi faptul că, deşi intenţia de a deschide o farmacie online în rândul farmaciştilor este foarte redusă, doar 36% dintre respondenţi nu sunt de acord cu afirmaţia conform căreia numărul farmaciilor online va creşte semnificativ în următorii ani.
Pe de altă parte, 9% dintre farmacişti au luat în considerare varianta de a deschide o farmacie online şi chiar mai mulţi (20%) s-au gândit să se informeze mai mult referitor la ce presupune o astfel de investiţie.  Ei se simt confortabil cu vânzarea online a OTC-urilor şi 21% care cred că anumite RX-uri s-ar putea comercializa online dacă reţetele ar putea fi validate online.
"Dat fiind rolul internetului din ce în ce mai important în vieţile noastre, se vede un potenţial chiar şi în ceea ce priveşte dezvoltarea comerţului farmaceutic online, nu neapărat gestionat de farmacişti. Există acest potenţial cel puţin pentru anumite categorii de produse, unele de nişă, care vizează un target mai sofisticat sau mai informat, deşi nici alte target-uri nu trebuie excluse", afirmă Irina Crăciunescu, senior consultant GfK Healthcare România.
Studiul GfK Pharmacy Monitor a fost realizat în iulie 2011, pe un eşantion de 149 farmacii din mediul urban, oraşe cu peste 50,000 locuitori. Populaţia intevievată telefonic a fost alcătuită din 34% farmacişti sefi, 30% farmacişti şi 36% asistenţi de farmacie.