„În 2011, eforturile noastre s-au concentrat pe două direcţii – pe de o parte, am continuat dezvoltarea brandului Gerovital cu produse noi, inovatoare, iar pe de altă parte am continuat procesul de eficientizare a procesului de producţie”, a declarat Mircea Turdean (foto), directorul general al Farmec.
Pentru 2012, clujenii şi-ai planificat o creştere a vânzărilor cu 5%, dar și consolidarea poziţiei de lider pe segmentul produselor de îngrijire a feţei, al produselor demachiante şi al celor pentru tratamentul părului. Conform datelor furnizate de Nielsen, în 2011, Farmec a fost lider de piaţă pe segmentul produselor de îngrijire a feţei, cu o cotă de piaţă de 21,8% din punct de vedere cantitativ şi lider pe segmentul tratamentelor de păr, cu o cotă de piaţă de 28,35% valoric şi 16,05% cantitativ.
O atenție deosebită va acorda Farmec anul acesta și produselor de curăţenie (pentru îngrijirea bucătăriei, a băii şi a obiectelor sanitare). În total, în portofoliul Farmec sunt peste 400 de produse – de îngrijire personală (a tenului, corpului şi a părului) şi produse pentru curăţenie (gamele Nufăr şi Triumf).
Gerovital – cu toată gama de produse care se află sub umbrela lui -, reprezintă 60% din totalul cifrei de afaceri a Farmec. De precizat că Farmec a obținut dreptul exclusiv asupra acestei mărci în 2008, după 16 ani de dispute și procese cu Gerovital Cosmetics (fosta Miraj) care avea brandul în portofoliu.
„Anul acesta suntem mai ponderaţi în estimări şi am bugetat o creştere doar cu 5%. Considerăm că 2012 va fi un an dificil pentru toată economia românească, indiferent de piaţa pe care activăm. Vom continua strategia de lansare de noi game de produse şi avem un plan de investiţii pus la punct, dar rămânem precauţi”, adaugă Turdean.
Investiţiile Farmec în 2012 se vor ridica la 600.000 de euro şi vor fi direcţionate, atât către achiziţia de echipamente tehnologice noi şi modernizarea liniilor de producţie, cât şi către amenajarea spaţiilor de birouri, achiziţia de echipamente noi de lucru, programe de reabilitate termică a cladirilor.
Unul dintre instrumentele de creştere a vânzărilor în acest an este şi site-ul Farmec (www.farmec.ro ),relansat în decembrie 2011, de unde pot fi achiziţionate online peste 200 de produse.
Produsele Farmec sunt prezente în peste 30 de ţări din întreaga lume, ca Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croaţia, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, EAU, Coreea de Sud, SUA.
Principalii concurenţi pe segment sunt mărcile Elmiplant, din portofoliul companiei greceşti Sarantis, sau marcile internaţionale Nivea şi L’Oreal.
Producătorii locali rămân tot departe de marii importatori, afacerile companiilor românești abia atingănd 10% din întreaga piață a cosmeticelor, estimată de Euromonitor la 600-650 milioane de euro.