comunicarea cu consumatorul i-au raspuns nu numai Sfantul Valentin, dar si autohtonul Dragobete sau evenimente precum preselectiile Eurovision, Cupa Davis si pregatirea Martisorului. Televiziunile au incercat cu aceste ocazii sa atraga audiente bune. Nu ca am fi dus lipsa de audienta in luna februarie (ratingul mediu pe zi ridicandu-se la 19.3), dar fiecare televiziune isi doreste maximizarea propriei audiente. A mai aparut un eveniment in aceasta luna: ziua de 29 februarie. Un motiv in plus pentru care luna februarie a acestui an a fost mai buna decat cea din 2003. A fost o zi record pentru televiziuni care a adus, probabil, cele mai mari incasari pentru ProTV si Antena 1 de la inceputul anului. E adevarat ca in ultima zi din februarie au revenit emisiunile Divertis Parc si Vacanta Mare. Cele doua posturi principale s-au detasat remarcabil la livrarea de audienta in ziua cu pricina.In general, februarie a adus o crestere de 25% a investitiilor publicitare fata de luna ianuarie. Categoriile cu competitie puternica au fost cele mai active: telecomunicatii, sampoane, bere, ciocolata, masini. Alaturi de ele, campaniile pseudo-publicitare (sociale, teleshopping, bartere intre medii) raman la cote inalte. Connex si Orange au fost marcile lunii, dupa prezentele in calupurile publicitare. In topul clientilor a intrat puternic si L’Oreal. Totodata, se remarca si revenirea retelelor de magazine de electrocasnice.Rezultatele negocierilor de inceput de an incep sa se observe: care sunt statiile TV vizate de clienti, cum se echilibreaza competitia deschisa dintre Kiss si 21 etc. In acest context, faptul ca s-a livrat mai multa audienta fata de ianuarie pare un fapt firesc. Romania 1 e singurul post care livreaza mai putin, desi atat Cupa Davis, cat si preselectiile Eurovision i-au adus pozitia de lider de audienta in momentele respective. Din punctul de vedere al evenimentelor, 2004 este incontestabil anul TVR. Televiziunile au inceput sa faca modificari in grilele de program. Antena 1 a reintrodus „Ciao Darwin”, care domina seara, ca audienta. Revenirea emisiunii „Din Dragoste” a atras audienta serii catre Antena 1. Asteptam „Surprizele…”, sa stim cum se „joaca” si sambata seara… Prima TV isi pregateste lansarea grilei de programe de primavara mizand pe revenirea lui „Big Brother”. Se adauga la aceasta revenire „Copiii spun lucruri trasnite”, dar si meciurile de fotbal. si TVR 2 ne surprinde periodic, cu telenovele, filme, transmisiuni sportive. Evident, la nivelul unei statii TV secundare.Desi atacata de Mircea Radu, cu „Din Dragoste”, Teo ramane numarul 1 din punctul de vedere al livrarii de audienta. In acest top, ProTV conduce detasat, si nu neaparat cu programe de prime time, dar cu frecventa mare in timpul saptamanii: Teo, serialul Tanar si Nelinistit, stirile Pro TV de la ora 17:00. Acestea din urma beneficiaza in mod clar de o audienta stabila, loiala. Principalul concurent, Antena 1, mai are de combatut, chiar daca Andrei Zaharescu si Andreea Moraru sunt sustinuti de o intreaga „Brigada mobila” cu stiri violente. Se pregateste deja campania electorala? Talk-show-urile se (re)pozitioneaza: „Nasul” produce conflicte, Tuca vine cu probleme esentiale, la Romania 1 politicienii sunt deja pusi „fata in fata”. Gheorghe pare sa se stabilizeze in zona entertainment, sex, manele, 16+.Piata de radio a evoluat frumos in luna februarie. Dar unde este interactivitatea de altadata? Unele posturi au renuntat la concursuri in direct si parca este mai putin vesel pentru publicitari.