speculat atat de canalele media, cat si de advertiseri, unii pregatindu-si terenul pentru luna martie, luna feminitatii. Petrecerile aferente sarbatorii au ajutat evident si statiile radio, dar si ghidurile B-24-Fun si sapte Seri, detasate in primele pozitii in topul revistelor. La polul relativ opus al evenimentelor, cu o plaja mult mai larga de interes, a stat returul Steaua - Valencia, evident programul lunii. In seara cu pricina, am fost cu totii "rosalbastri" sau cel putin cei din fata mici
speculat atat de canalele media, cat si de advertiseri, unii pregatindu-si terenul pentru luna martie, luna feminitatii. Petrecerile aferente sarbatorii au ajutat evident si statiile radio, dar si ghidurile B-24-Fun si sapte Seri, detasate in primele pozitii in topul revistelor. La polul relativ opus al evenimentelor, cu o plaja mult mai larga de interes, a stat returul Steaua – Valencia, evident programul lunii. In seara cu pricina, am fost cu totii „rosalbastri” sau cel putin cei din fata micilor ecrane, vreo 9.031.000 de romani la nivel national. Interesul a fost simtit de clientii de publicitate, programul aducand prima situatie de „sold-out” (vanzarea totala a spatiului publicitar aferent programului) in acest an.
In partea a doua a lunii, Antena 1 a intrat puternic pe teritoriul divertismentului local cu reveniri (o parte din „artileria grea” – Divertis, Ciao Darwin – a fost lasata lunii martie), dar cu o intrare spectaculoasa: programul Genialii, potential lider de prime-time cel putin in ziua de vineri, sambata fiind mai dificil in contextul „Surprizelor” sau telenovelei romanesti „Numai iubirea”, care continua sa fie un fenomen media si de public si dincolo de „sticla”. Au revenit zgomotos si baietii de la Vacanta Mare, in conflict direct cu ambitiosul „Folclor” de la Antena. Teleeurobingo, „reloaded” in „Euro Tombola”, a revenit la Prima TV. Postul a avut cresteri de audienta fata de luna februarie a anului trecut, a adus multe productii noi, dar si un nou actionariat. Prima TV este o statie a carei performanta este de urmarit. Diversele mele discutii cu profesionisti din televiziuni imi arata ca piata TV din Romania este relativ matura, in sensul ca e putin probabil sa se mai inregistreze modificari spectaculoase de audiente. Este mai curand perioada pasilor marunti, ai consecventei, strategiei de programe si marketing. Este de urmarit si evolutia ProCinema (sunt usor subiectiva, imi place statia si sper mai mult de la ea) sau a lui TV Sport (echipa de sport a ProTV demonstrandu-si deja capacitatea de a aduce audienta).
Tuca a revenit frumos, cu editii speciale (documentarul Trianon, al doilea interviu al presedintelui Romaniei etc.). A revenit si Liga Campionilor. La capitolul filme, s-a remarcat TVR (care a livrat frumos audiente cu Attila Cuceritorul) si B1TV (care a adus calitate, nu inca sau nu neaparat audiente). Vorbind de filme, jocurile de putere masurate in ratinguri si cote de piata s-au vazut mai ales intr-o seara de vineri, cand telespectatorul a avut de ales intre „The lord of the Rings” si Titanic.
Spuneam la inceput de clientii traditionali (deja) din media romaneasca. Am remarcat constanta lui Danone, agresivitatea lui Altex, prezenta masiva la Antena 1 a campaniilor celor doua ziare din grup (Jurnalul si Gazeta, ambele pe locuri fruntase in „top brands” TV), revenirea in pozitia de lider la TV a lui Procter&Gamble, iesirea campaniilor RCA, dar si intrarea in top a categoriei auto, campaniile de imagine si oferte ale lui Connex (usor „decolorat” la propriu de la inceputul acestui an), dar si noile grupuri Zapp. Intr-o forma sau alta, TV K-Lumea pare sa aiba cele mai multe spoturi vandute, iar in prime – time conduc ProCinema (bine promovata de echipa de vanzari, fara insa a avea aceeasi putere de livrare de audienta) si Prima (solicitata de multi advertiseri mari, livrand insa inconstant).
Centrele comerciale nu-si termina lupta cu preturile niciodata, asa ca si in ianuarie am fost asaltati de oferte la radio. O piata radio dominata de Kiss, cu intrarea timida a lui InfoPro. De remarcat grupurile radio: Kiss FM cu Star FM, Europa FM cu Radio 21, ProFM cu InfoPro. Mai raman Romania Actualitati (mare si cuprinzator la nivel national) si cei cativa jucatori tactici: Total, Guerilla, CityFM… plus nou-venitul pe piata de publicitate, Radio Romantic.
Superlativele lunii februarie:
· Varful absolut de audienta: 35,5% rating (all urban) – meciul retur Steaua – Valencia
· Varful anului (si lunii) la Prima TV: „Tradati din dragoste”, o medie de 8,3% rating in mediul urban la a patra editie.
· Cel mai vizionat talk-show: „Marius Tuca Show”, cu Traian Basescu invitat, pe 16 februarie, o medie de 9,6% rating.
· Varf la TV Sport: 2,3%. Varf la Realitatea: 4,1% (emisiunea 100%).
· Cel mai promovat film: „Lord of the Rings” (care atrage si o audienta medie de 10,5 urban)