În opinia sa, pe baza datelor de până acum, se poate estima pentru acest an o creştere a pieţei de leasing din România cu 15% faţă de anul trecut, când volumul finanţărilor a fost de 1,3 miliarde de euro.
În România, finanţările în leasing se acordă preponderent pentru vehicule şi echipamente, iar trendul va fi menţinut şi în perioada următoare, a mai spus Felix Daniliuc, într-un interviu acordat Agerpres.
Întrebat care sunt condiţiile în care IFN-urile pot acorda finanţări, Daniliuc spune că asociația are un acord de la forurile europene în care leasingul este considerat acum eligibil. „Dar în ce manieră? Sunt două etape în programele de finanţare. Perioada de implementare, care poate fi de maximum doi ani, iar la finalul acestei perioade transferul de activ trebuie realizat către beneficiarul proiectului finanţat de către Uniunea Europeană, care în contextul unei finanţări prin leasing ar fi utilizatorul meu. Asta înseamnă că, dacă trebuie să transfer proprietatea de la mine la utilizator la finalul acestei perioade, eu pot să finanţez doar pe doi ani. În acest caz, leasingul nu este atractiv. Chiar dacă vorbim de un proiect de 100.000 de euro, finanţat de partea europeană cu 80.000 de euro şi mai rămâneau 20.000 de euro partea mea de cofinanţare, şi atunci era complicat, pentru că era pe doi ani. După perioada de implementare, urmează perioada de monitorizare. Noi am obţinut acum să putem extinde finanţarea şi pe parcursul perioadei de monitorizare, care este de patru ani, şi abia la finalul acesteia să avem transferul de proprietate. Asta înseamnă că perioada de finanţare poate ajunge la şase ani“, a completat președintele asociației.