,,Maximul atins de piaţa de curierat în România a fost de 250 milioane de euro, în anul 2008. A fost, totodată, şi anul de debut al crizei, astfel, în anul următor piaţa a scăzut la 200 milioane de euro, ba chiar la 180 milioane în 2010. Lucrurile s-au îmbunătăţit în 2011, piaţa ajungând la 220 milioane de euro, iar în anul 2012 la nivelul a 250 milioane de euro. Se estimează, în acest an, o creştere de până la 260 – 265 milioane de euro’, ne-a precizat Felix Pătrăşcanu.

Capitala rămâne principala forţă generatoare de business în curierat, urmată de Cluj şi Timişoara. O evoluţie destul de bună o au şi oraşele Constanţa, Oradea, Iaşi şi Braşov.

,,Ultima tranzacţie importantă în curierat a fost preluarea clienţilor TCE de către compania Cargus. Cred însă că lucrurile nu se vor opri aici. Curieratul românesc rămâne un business destul de atractiv pentru fondurile de investiţii sau companii de profil din Europa sau de pe alte continente. Toate marile firme de curierat mondiale sunt în România la nivel de reprezentanţă, cu excepţia numită FedEx. Eu cred că, pentru acest gigant, planurile nu vor rămâne în acest stadiu’, a apreciat Felix Pătrăşcanu.

FAN Courier mizează, pentru 2013, pe o creştere de 10% a veniturilor.

,,Suntem în grafic, până acum. Ţinând cont că anul 2012 a fost încheiat cu o cifră de afaceri de 54,7 milioane euro, sperăm să depăşim nivelul de 60 milioane de euro. Creşterea veniturilor specificată nu poate fi susţinută decât doar de investiţii pe măsură’, a spus Felix Pătrăşcanu.

FAN Courier a prins în planul de dezvoltare pe anul 2013 suma de 5,5 milioane de euro.

,,Investiţiile constau în mărirea halei de sortare, extinderea actualei benzi de sortare colete, precum şi în mărirea parcului auto. Chiar în luna mai am achiziţionat şase camioane de 18 tone, şase remorci şi 10 van-uri’, a precizat Felix Pătrăşcanu.

SURSA: Agerpres