Mircea Turdean, șeful Farmec Cluj Napoca, spune că „acum mai mult ca oricând“ pariază pe exporturi și anticipează că, anul acesta, vânzările de pe piețele externe vor crește cu15-20%.
Compania exportă, în prezent, în peste 50 de ţări. Procentual, 10% din vânzările de 26,2 mil. euro al Farmec în 2011 vin acum din afara granițelor. ”Avem planuri mari pe export. Am dus Gerovital la vecini, în Ungaria și Republica Moldova și, anul acesta, intrăm în Ucraina și Polonia, care e o piață mare, dar și foarte concurențială. Vrem să creștem în țările est-europene”, spune Morcea Turdean, CEO la Farmec.
Clujenii continuă și anul acesta campania de promovare a gamei Gerovital Plant, cu extracte bio. De precizat că Farmec a obținut dreptul exclusiv asupra acestei mărci în 2008, după 16 ani de dispute și procese cu Gerovital Cosmetics (fosta Miraj) care avea brandul în portofoliu. Așa că era de așteptat să investească în promovarea Gerovital – cel mai cunoscut nume din industria românească de cosmetice.
Gerovital – cu toată gama de produse care se află sub umbrela lui -, reprezintă 60% din totalul cifrei de afaceri a Farmec.
Cu bani în cont şi o strategie de marketing coerentă , pentru 2012 clujenii şi-ai planificat o creştere a vânzărilor cu 5%, dar și consolidarea poziţiei de lider pe segmentul produselor de îngrijire a feţei, al produselor demachiante şi al celor pentru tratamentul părului. Conform datelor furnizate de Nielsen, în 2011, Farmec a fost lider de piaţă pe segmentul produselor de îngrijire a feţei, cu o cotă de piaţă de 21,8% din punct de vedere cantitativ şi lider pe segmentul tratamentelor de păr, cu o cotă de piaţă de 28,35% valoric şi 16,05% cantitativ.
O atenție deosebită va acorda Farmec anul acesta și produselor de curăţenie (pentru îngrijirea bucătăriei, a băii şi a obiectelor sanitare). În total, în portofoliul Farmec sunt peste 400 de produse – de îngrijire personală (a tenului, corpului şi a părului) şi produse pentru curăţenie (gamele Nufăr şi Triumf).
În total, pentru bugetul alocat în 2012 pentru publicitate – lansări de noi produse, relansări – ajunge la 2 milioane de euro, la care se adaugă aproximativ 600.000 pentru promovarea pe piețele externe. Suma este de nivelul bugetului unei multinaționale de cosmetice de talie medie, estimat de Bogdan Prăjișteanu, şeful agenției de media Mediaedge:cia, la unu-trei milioane de euro.
Alți 600.000 de euro vor fi cheltuiți de companie pentru achiziţia de echipamente tehnologice noi şi modernizarea liniilor de producţie, dar şi amenajarea spaţiilor de birouri, achiziţia de echipamente noi de lucru, programe de reabilitate termică a clădirilor.
Producătorii locali de cosmetice dețin o cotă de 10% dintr-o piață de 650 mil. euro dominată de multinaționale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon. În afară de Farmec, din rândul companiilor autohtone alte două businessuri au un cuvânt de spus în industrie: Elmiplant şi Gerocossen.