Majoritatea femeilor Generaţiei Y (născute între 1980 şi 1995) doreşte să lucreze în afara ţării de origine, experienţa internaţională fiind la mare căutare, se arată într-un studiu al unei firme de consultanţă.
"Este de aşteptat ca Generaţia Y să aducă schimbări fără precendent în cultura organizaţională, existând presiune foarte mare pentru echilibrarea balanţei între timpul de muncă şi viaţa personală, precum şi nevoia de flexibilitate, pe care o cer 97% dintre bărbaţii şi femeile acestei generaţii. Femeile Generaţiei Y vor ca feedback-ul să fie livrat în timp real, la o calitate înaltă şi axat pe ceea ce au de făcut pe viitor, şi, deşi ele sunt foarte deprinse cu tehnologia de comunicaţii, preferă ca discuţiile esenţiale să aibă loc faţă în faţă. Experienţa internaţională este la mare căutare, 71% dintre femeile acestei generaţii dorind să lucreze în afara ţării de origine. În ciuda acestui fapt, la momentul actual, doar 20% dintre cei care lucrează în afara ţării sunt femei", se arată în studiul realizat de PwC.
Potrivit documentului, sectoarele cel mai puţin probabile să fie alese de femeile Generaţiei Y sunt serviciile financiare, apărarea şi sectorul de petrol şi gaze, din pricina imaginii şi reputaţiei pe care o au aceste industrii.
"Fiind întrebate din ce motiv ar renunţa la actualul angajator, 19% dintre femeile Generaţiei Y spun că pentru a îşi întemeia o familie şi pentru a putea să petreacă mai mult timp acasă, în comparaţie cu 18% dintre bărbaţii aceleiaşi generaţii – făcând ca acesta să fie abia al şaselea cel mai probabil motiv pentru care bărbaţii sau femeile şi-ar părăsi angajatorii", precizează studiul.
Angajatorii cei mai atractivi pentru femeile Generaţiei Y, spune documentul, sunt cei care oferă oportunităţi de dezvoltare în carieră.
"49% dintre femeile Generaţiei Y care sunt la început de carieră consideră că pot ajunge pe poziţii de top management în cadrul companiei în care sunt angajate acum. 86% dintre femeile Generaţiei Y se află într-o relaţie în care ambii parteneri au o carieră, în timp ce 66% dintre ele câştigă la fel sau chiar mai mult decât partenerul lor. Însă, aproape jumătate spun că angajatorii sunt prea părtinitori faţă de bărbaţi când vine vorba de promovări interne, iar 71% consideră că nu există oportunităţi egale pentru toată lumea", informează PwC.
Pentru a marca Ziua Internaţională a Femeii de pe 8 martie 2015, PwC a intervievat 8.756 de femei din Generaţia Y (născute între 1980 şi 1995) din 75 de ţări pentru a afla ce cred despre piaţa muncii şi cariera lor.
SURSA: Agerpres