Pentru femei nu există cale de mijloc atunci când este vorba de autoturismul propriu: ori aleg un vehicul de oraş mic şi bine dotat, ori un bolid mare şi puternic care să impresioneze.

Mulţi producători auto au încercat de-a lungul timpului să înţeleagă felul în care femeile decid în favoarea unui model sau al altuia. Motivul sutelor de studii făcute printre doamnele şi domnişoarele care se prezintă la showroomuri nu este deloc greu de desluşit: tot mai multe vehicule au în spatele volanului o reprezentantă a sexului frumos. Prin urmare, a­cest segment de clienţi nu putea fi ignorat. Deşi nu există nicio statistică din care să reiasă exact câte dintre autoturismele comercializate în Europa au fost achiziţionate de femei, unii analişti consideră că procentajul de şoferiţe a trecut demult de 30% şi se îndreaptă vertiginos către 40%. În SUA, situaţia pare să fi evoluat chiar mai mult. Un studiu realizat de retailerul CarMax arată că, în 2009, circa 60% din clienţii de maşini noi şi 53% din cumpărătorii de vehicule second-hand au fost femei.

188-43453-36_masinifemei1_49.jpgCum astfel de cifre nu pot fi ignorate de niciun producător auto, tot mai multe companii s-au grăbit să scoată pe piaţă modele croite după cerinţele clientelor. Chiar dacă nu vor să admită oficial că ţinta principală a respectivelor produse sunt femeile, pentru a nu pierde segmentul masculin al clientelei, producători ca Volkswagen, Fiat, Infinity, Renault şi mulţi alţii au creat modele dedicate aproape exclusiv gusturilor cumpărătoarelor.

Uşor de parcat sau impunătoare

188-43455-36_masinifemei4_49.jpgDin studiile realizate atât de producători, cât şi de sociologi de la diferite institute a reieşit destul de clar faptul că majoritatea femeilor caută vehicule de mici dimensiuni din segmentele A şi B, care oferă o vizibilitate foarte bună în toate direcţiile şi care sunt dotate cu cât mai multe sisteme menite să uşureze condusul. În această categorie, cele mai căutate modele par a fi Ford Fiesta, Fiat 500, Toyota Aygo, Citroën C1 şi C3, VW Beetle sau Renault Clio.

188-43456-36_masinifemei6_49.jpgDe asemenea, un factor extrem de important este prezenţa a cât mai multor spaţii de depozitare. Un alt segement destul de important este cel al femeilor care preferă SUV-uri, numai că şi aici există o segmentare clară: ori sunt achiziţionate SUV-uri compacte, gen VW Tiguan şi Hyundai Tucson, ori sunt preferate vehicule mari, ca Audi Q7, Mercedes GL sau Range Rover. Tom Libby de la JD Power consideră că „femeile tinere caută tot mai mult crossoverele“, iar studiul realizat de acest institut arată şi că sexul frumos preferă dotările de siguranţă în detrimentul tehnologiilor re­voluţionare. Nu trebuie trecut cu vederea şi faptul că femeile par mult mai bine informate decât bărbaţii atunci când achiziţionează o maşină.

188-43457-36_masinifemei7_49.jpg

 

Fiat 500 este una dintre maşinile care fac furori printre femei. Aproape 500 de exemplare, în diferite culori, circulă deja pe şoselele din România

188-43454-36_masinifemei3_49.jpg

 

Paris Hilton este unica posesoare a unui Bentley roz, care a costat 200.000 de dolari şi a fost „cosmetizat“ la West Coast Customs, atelierul în care se realizează Pimp My Ride