Datele provin dintr-un raport publicat săptămâna aceasta de fondul de investiții Calvert Investments. Studiul, realizat în rândul organizațiilor din clasamentul Standard&Poor’s 100, se vrea o oglindă a practicilor din marile multinaționale și este prilejuit de evenimentul demografic al secolului, după cum au calificat diverși sociologi faptul că, pentru prima dată în istorie, numărul femeilor l-a depășit pe cel al bărbaților în societatea americană.
Nici femei, nici minoritari
56% din cele mai puternice companii din lume nu au nicio femeie sau reprezentant al minorităților într-o poziție de top management. Aceasta, deși, aproape ridicol, 80% din companiile participante au, în cadrul organizației, un „consiliu al diversității”, menit să asigure integrarea angajaților, indiferent de sex sau naționalitate, pe toate nivelurile ierarhice. Există, totuși, și exemple pozitive: potrivit raportului Calvert Investment, cele mai diverse companii sunt Chevron Corp, Citigroup Inc, Coca-Cola Co și JPMorgan Chase & Co.
13% ar fi creșterea PIB-ului statelor din zona euro dacă organizațiile de aici ar elimina diferențele de reprezentativitate dintre femei și bărbați, consideră un studiu al Goldman Sachs
Femeile rămân ultima roată de la căruța companiilor
3 noiembrie 2010, 12:55
Ultima modificare în 3 noiembrie 2010, 14:55
18% din top-managerii celor mai puternice o sută de companii din lume sunt femei. În același timp, ele reprezintă doar 8,4% din cei mai bine plătiți CEO din același grup.
Etichete: Capital Cariera,
standard&poor’s,
studiu
Publicat in categoriile: HR
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HR
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook