BCG estimează că ele controlează aproximativ 12.000 mld. dolari din cheltuielile anuale de consum de 18.400 mld. la nivel mondial, și se pare că procentajul va crește, odată ce tinere cu înaltă calificare – ce formează o nouă clasă, foarte mobilă – își depășesc semenii masculini în avere și statut.

Pe plan mondial, venitul total realizat de bărbați (23.400 mld. dolari) este în continuare mai mult decât dublu față de cel obținut de femei (10.500 mld.), dar diferența va scădea în mod semnificativ pentru că grosul creșterilor din următorii ani se vor regăsi la ultima categorie, datorită salariilor ce se vor apropia ca valoare și a creșterii numărului de angajate. Ceea ce înseamnă că femeile vor fi cele care vor avea comanda în ceea ce privește cumpărăturile și, speră economiștii, redresarea economică.

Încă din 2009, un document al băncii Goldman Sachs, intitulat ”Puterea poșetei“, proclamă femeile drept motor al viitorului și sublinia că felul în care acestea vor cheltui – cu accent pe domenii ca sănătate, educație, bunăstarea copiilor – ”va sprijini dezvoltarea capitalului uman“ în mai mare măsură decât cheltuielile făcute de bărbați, care urmează ”să alimenteze creșterea economică în anii ce vin“.

Există destule cercetări ce sugerează că tiparele de consum ale femeilor ar putea fi exact ceea ce are nevoie lumea azi. „Economiștii au studiat felul în care femeile cheltuiesc, iar tendința e de a cheltui pe lucruri legate de bunăstare, ca sănătatea și educația. Mai au și tendința de a economisi mai mult și dovedesc că au un comportament financiar mai puțin riscant“, observă Yassine Fall, consilier economic senior la UNIFEM, agenția ONU dedicată femeilor.

Companiile și investitorii vor resimți și reacții adverse, care ar putea fi importante. De exemplu, Goldman Sachs estimează că multe categorii de produse destinate în principal bărbaților, ca alcoolul și țigările, ar putea să aibă creșteri mai reduse decât alte domenii, precum bunurile de folosință îndelungată, hrana, sănătatea și îngrijirea copilului.

Analiștii afirmă că mari companii precum Visa, Wal-Mart, Nestlé, Johnson&Johnson ș.a.m.d., care au intrat deja puternic pe piața femeilor, vor prospera mai departe, profitând de boomul consumului feminin.