”A privatiza o societate atunci când ea înregistrează pierderi foarte mari este o greşeală, o abordare nerecomandată de niciun manual de management. Aştept să văd o decizie finală din partea CSAT cu privire la privatizarea CFR Marfă. Propunerea mea este ca această societate să nu fie privatizată decât într-un procent de maximum 20%. Până atunci doresc să numim un management performant, un management privat la această companie, să o aducem să joace corect, cinstit şi în termenii concurenţiali”, a spus ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

CFR Marfă, companie aflată pe calendarul privatizărilor nu a putut fi privatizată în 2012 deoarece Consiliul Suprem pentru Apărarea Ţării a respins privatizarea pachetului majoritar de acţiuni la societate, fiind considerată companie de interes strategic.

Deşi fusese trecută în memorandumul încheiat cu instituţiile financiare internaţionale, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a anunţat în luna octombrie că finalizarea privatizării integrale a CFR Marfă în 2012, conform memorandumului cu FMI, va fi amânată în lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrală a societăţii, iar reprezentanţii săi au anunţat că, în perioada următoare, în lipsa unui aviz de la CSAT, aviz necesar având în vedere că CFR Marfă este o companie strategică, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei şi realizarea altor proceduri, pentru pregătirea privatizării ulterioare a societăţii, potrivit aceleiași surse.

Compania deţinea în 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 de locomotive.

CFR Marfă era lider pe piaţa transporturilor feroviare de marfă din România, cu o cotă de piaţă de 61,1% pentru mărfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.