Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, susţine că CFR Marfă este o gaură neagră din cauza unor contracte împotriva intereselor statului, însă compania feroviară poate deveni profitabilă.
Ministrul Relu Fenechiu, liderul filialei judeţene a PNL, a afirmat că astfel de situaţii se regăsesc nu doar la CFR Marfă ci şi în alte părţi pentru că ‘se fură mult prea mult în România şi că se permit mult prea multe abuzuri şi scurgeri de bani’.
‘Camioanele de mare tonaj merg supraîncărcate pe străzi şi acest lucru nu se poate face decât dând şpagă unde trebuie, în vămi se cântăresc maşinile după ureche, iar CFR Marfă este o gaură neagră în care se fac contracte parcă dedicate împotriva intereselor companiei şi ale statului. La CFR Infrastructură s-a reuşit diminuarea pierderilor cu aproape 200 milioane de euro şi astăzi este deja pe profit, însă organizarea companiei trebuie regândită. Se găseşte în situaţia de a avea datorii, dar are de încasat şi foarte mulţi bani de la CFR Marfă şi de la CFR Călători. Aceste două companii, având mari pierderi, nu vor putea niciodată achita datoriile către CFR Infrastructură şi vreau să terminăm cu aceste lanţuri care produc pierderi în economia naţională’, a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, Relu Fenechiu.
El a precizat că va căuta soluţii de eficientizare a companiilor din subordine care merg în pierdere prin oprirea hoţiilor, dar şi cu un management performant.
‘Societăţile care pot să fie profitabile trebuie lăsate să fie profitabile, iar cele care nu pot deveni profitabile le lichidăm, le închidem sau le privatizăm, asta însă doar după ce ne convingem că nu se poate face nimic din ele. Eu sunt convins că prin management performant şi oprirea hoţiilor, CFR Marfă poate deveni profitabilă’, a mai spus ministrul Transporturilor.
În aceeaşi conferinţă de presă, Relu Fenechiu a subliniat că CFR Marfă a înregistrat pierderi mari pentru că s-a asociat în 2007 cu o firmă şi a intrat într-o afacere cu 6.000 de vagoane.
‘M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie, să schimbăm o mie din cele şase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune’, a mai adăugat ministrul Transporturilor.
Sursa: Agerpres