“Având în vedere starea tehnică necorespunzătoare a infrastructurii rutiere şi în conformitate cu viabilitatea drumurilor naţionale pe 2012, aproximativ 62% din reţea are durata normală de funcţionare depăşită. Din cauza intervenţiilor preventive şi curative pe timpul sezonului rece cu material antiderapant (sare şi clorură de calciu) au apărut defecţiuni pe partea carosabilă (fisuri, crăpături, gropi)”, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Potrivit sursei citate, deoarece programul de întreţinere pe timp de iarnă prevede efectuarea în regim continuu a reparaţiilor (reparaţii gropi cu mixtură stocabilă), acestea sunt în curs de execuţie, conform standardelor în vigoare.
În momentul de faţă situaţia este următoarea:
Sector DN1 km 8+000- km 138+000 (Bucureşti – Intrare Predeal)
Degradări constatate 540 mp
Reparaţii efectuate 220 mp
Rest de executat 320 mp (termen de finalizare 18.01.2013)
Sector A2 km 10+000 – km 64 +000 (calea 1 + calea2)
Degradări constatate 300 mp
Reparaţii efectuate 150 mp
Rest de executat 150 mp (termen de finalizare 18.01.2013)
Sector A2 km 68+600 – km 142+700 (Lehliu – Drajna – Feteşti ; calea 1 +calea2)
Degradări constatate 1220 mp
Reparaţii efectuate 420 mp
Rest de executat 800 mp (termen de finalizare 18.01.2013)
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a cerut un raport CNADNR privind aceasta situaţie şi a dispus ca aceste remedieri să se facă cât mai rapid, atunci când situaţia meteorologică o va permite, se mai arată în sursa citată.