În România, vaccinarea anti-covid în cazul copiilor nu se desfășoară așa cum și-ar dor autoritățile. Silviu Morcan, dn partea Consiliulu Naţional al Elevilor a declarat pentru Digi 24 că singura metodă prin care Româna să aibă  un număr mare de copii vaccinați ar fi să împrumute de la alte ţări, modele adaptate vârstei lor.

Mai exact, România nu are programe de informare în masă adaptate copiilor, recunosc chiar autorităţile din Educaţie. Doar 30% dintre elevi s-au imunizat până acum şi deja se naşte în şcoli un nou fenomen: bullying pe motiv de vaccinare.

În ceea ce privește campaniile de informare cu privire la vaccinare, acesta sunt insuficiente, conform unui chestionar realizat de Consiliul Naţional al Elevilor, la care au răspuns zeci de mii de elevi. Totodată, până în momentul de față, doar 30% dintre s-au imunizat, iar de aici, un alt fenomen extrem a luat amploare.

Fenomenul care ia amploare în școli 

Ma exact, într-o conferinţă organizată de Salvaţi Copiii, elevii au vorbit despre bullying în comunitatea școlară, în contextul vaccinări.

„Undeva la 36% ne-au afirmat că în școala lor au avut loc astfel de campanii. Sunt și opinii care indică vaccinarea sau nevaccinarea ca motiv al apariției cazurilor de bullying în comunitatea școlară, mai ales în relația dintre elevi”, a declarat Silviu Morcan.

La rândul său, un consilier de la Ministerul Educaţiei susține că în al treilea an şcolar pe care îl petrec în pandemie, autorităţile din Educaţie abia acum îşi imaginează cum ar trebui să arate materialele de infomare pentru elevi.

Acesta a venit și cu o propunere care ar putea ajuta în convingerea copiilor să se vaccineze.

„Pentru copii și tineri cred că se pot face materiale adaptate, simple, un personaj erou care salvează lumea cu vaccinul, sau poate chiar vaccinul e un superman, personaj erou care salvează planeta”, a delcarat Radu Szekely, consilier Ministerul Educaţie

Oana Moraru, director al unei școli private susține că sunt o  multitudine de idei pentru care copiii să fie convinși să aleagă vaccinul.

„Sunt în online o mulțime de documentare și animații pentru copii, cu observația psihologică că nu ai voie până la 9-10 ani să pui accent pe riscuri, pe gravitatea situației. Lumea trebuie încă prezentată copiilor ca pe un loc magic”, a adăugat aceasta.

Unde apare bullyingul

Pe de altă parte, în facultăţi, subiectul vaccinării nu arde precum în şcoli, spun studenţii. Mai exact, persoanele vaccinate și nevaccinate nu sunt restricționate.

„Se vorbește, dar se acceptă atat vaccinații, cât și nevaccinații, se fac cursuri atât online, cât și offline, nu suntem restricționați. Probabil că în școlile mici e bullying din cauza informațiilor pe care le dau părinții: fie că unii și-au făcut vaccin, fie că alții nu și l-au făcut. Mi se pare normal să se respecte decizia fiecăruia, poate sunt probleme de sănătate și nu se pot vaccina.

Atitudinea de respingere a oricărei măsuri propuse de autorităţi nu ajută pe nimeni”, spune preşedintele Societăţii Române de Microbiologie.

„Discursul ăsta în care sunt oameni care spun: vreau să meargă copilul meu la școală fizic, să fie protejat, dar eu nu vreau să mă vaccinez, să-mi testez copilul, dar să fie sigur. Nu se poate așa ceva. Acum scade natural, dar lucurile se vor relua peste câteva luni dacă nu reușim să convingem lumea să se vaccineze”, a mai adăugat Alexandru Rafila.