Raportul susține că cea mai importantă platformă de socializare pentru știri este, în continuare, Facebook, deși se află în declin.
YouTube și WhatsApp rămân surse importante de știri pentru mulți, în timp ce TikTok este în creștere şi a depășit pentru prima dată X (fostă Twitter), transmite BBC.
Războaiele din Orientul Mijlociu și Ucraina au contribuit la îndepărtarea oamenilor de știri
Războaiele din Ucraina și Orientul Mijlociu par să fi contribuit la refuzul oamenilor de nu mai urmări știri, au spus autorii raportului.
Un total de 94.943 de adulţi din 47 de ţări au fost chestionați de YouGov în ianuarie şi februarie în ediția din acest an a Digital News Report.
Apariția raportului vine într-un moment în care miliarde de oameni din întreaga lume au mers la urne în cadrul alegerilor naţionale şi regionale.
Raportul a constatat că alegerile au crescut interesul pentru știri în câteva ţări, inclusiv în Statele Unite, notează BBC.
Cu toate acestea, tendinţa generală rămâne una descendentă, potrivit studiului.
În întreaga lume, 46% dintre oameni au spus că sunt foarte sau extrem de interesați de știri, cu o scădere de la 63% în 2017.
În Marea Britanie, interesul pentru știri s-a redus aproape la jumătate, începând cu anul 2015.
„Informațiile prezentate la știri au fost extrem de rele în ultimii ani”, a declarat autorul principal al raportului, Nic Newman, pentru BBC News.
„Am avut pandemie și războaie, așa că este o reacție destul de naturală, ca oamenii să se îndepărteze de știri, fie pentru a-și proteja sănătatea mintală sau pur și simplu pentru a-și continua, normal, viața”, explică acesta.
Copleșiți de ce se întâmplă în jur și obosiți de politică
Potrivit lui Newman, cei care aleg să evite selectiv știrile o fac adesea pentru că se simt „neputincioși”. ”Sunt oameni care simt că nu au nicio putere asupra lucrurilor care se întâmplă în lume”, a spus el.
Unii oameni se simt din ce în ce mai copleșiți și confuzi de cantitatea de știri din jur, în timp ce alții se simt obosiți de politică, a adăugat el.
Potrivit raportului, femeile și tinerii sunt mai predispuși să se simtă epuizați de ceea ce văd la știri.
Între timp, încrederea în știri se menţine la 40%, dar este cu 4% mai mică decât în perioada de vârf a pandemiei, potrivit sondajului.
În Marea Britanie, încrederea în știri a crescut uşor în acest an, la 36%, dar rămâne cu aproximativ 15 puncte procentuale mai mică decât înainte de referendumul pentru Brexit din 2016.
BBC a fost cel mai de încredere brand de știri din Marea Britanie, urmat de Channel 4 şi ITV.
Audiența surselor tradiționale, TV și presa scrisă, a scăzut dramatic în ultimul deceniu
Raportul a constatat că audienţa surselor tradiţionale de știri, cum ar fi televiziunea şi presa scrisă, a scăzut brusc în ultimul deceniu, tinerii preferând să se informeze online sau prin intermediul reţelelor sociale.
În Regatul Unit, aproape trei sferturi dintre oameni (73%) au declarat că îşi iau ştirile online, faţă de 50% pentru televiziune şi doar 14% pentru presa scrisă.
Raportul spune că, pentru editori, podcasting-ul de știri este un punct luminos.
Dar este o „activitate minoritară în ansamblu”, care atrage în primul rând public bine educat.
YouTube şi WhatsApp rămân surse importante de știri pentru mulţi, în timp ce TikTok este în creştere şi a depăşit pentru prima dată X (fostul Twitter).
Raportul a mai constatat o suspiciune mare cu privire la modul în care inteligenţa artificială (AI) ar putea fi utilizată în reportaje, în special pentru știri dure, cum ar fi politica sau războiul.