Preşedintele Volkswagen (VW), Ferdinand Piech, şeful Consiliului de Supraveghere al Volkswagen (VW) şi unul dintre cei mai importanţi lideri ai companiei germane în ultimele două decenii, a demisionat sâmbătă din toate funcţiile deţinute, transmit Deutsche Welle şi Reuters.
Ferdinand Piech şi soţia sa Ursula şi-au înaintat demisiile, cu efect imediat, din Board-ul Volkswagen, cel mai mare producător auto european. Decizia indică sfârşitul recentelor disensiuni de la conducerea VW. În urmă cu două săptămâni, Piech a anunţat, în mod neaşteptat, că 'se distanţează' de actualul director general Martin Winterkorn, ceea ce a sporit speculaţiile că, în cele din urmă, protejatul său, Martin Winterkorn, va prelua funcţia de şef al consiliului de supraveghere al Volkswagen. Conform presei germane, Piech a încercat să-i convingă pe membrii Consiliului de Supraveghere să-l schimbe din funcţie pe Winterkorn, dar manevra nu a avut succes. Actualul contract al lui Winterkorn expiră la sfârşitul lui 2016, dar ar putea fi prelungit.
Preşedintele Volkswagen, Ferdinand Piech, a fost anul trecut cel mai bine plătit şef al unui Consiliu de Supraveghere din Germania. Compensaţiile fixe şi variabile obţinute anul trecut de Piech s-au ridicat la 1,47 milioane de euro (1,57 milioane de dolari). De naţionalitate austriacă, Ferdinand Piech, în vârstă de 78 de ani, este unul dintre moştenitorii dinastiei Porsche şi una dintre figurile proeminente în mediul de afaceri din Germania. Holdingul Porsche SE deţine 51% din capitalul Volkswagen, grup care produce 12 mărci de automobile şi camioane şi care realizează o cifră de afaceri de 200 de miliarde de euro pe an.
Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a fost recompensat anul trecut cu 15,9 milioane de euro, mai mult decât orice alt director al unei companii germane incluse în indicele bursier DAX. În 2014, Volkswagen a înregistrat un profit record. VW vrea să devină cel mai mare producător auto din lume până în 2018. VW a devansat deja grupul american General Motors în 2013, devenind al doilea mare producător auto mondial, după Toyota. (Sursa: Agerpres)