Banii intră direct pe card. Ai timp până pe 31 iulie să depui cerere
Începând cu data de 31 iulie 2024, fermierii din România pot depune cereri pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură în trimestrul al doilea al anului curent, conform informațiilor transmise de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) într-un comunicat de presă.
Ajutorul de stat este acordat sub forma unei rambursări, care reprezintă diferența dintre rata accizei standard și rata accizei reduse, având o valoare unitară de 1,746 lei pe litru, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare.
Pentru sectorul vegetal, documentele necesare care însoțesc cererile de plată includ următoarele:
- Situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate în lucrările mecanizate, pe perioada pentru care se solicită ajutorul de stat prin rambursare;
- Copie a facturilor sau bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitantului;
- Documente care dovedesc cantitatea de producție, cum ar fi documentele pentru producția de ciuperci, dacă este cazul;
- Documente justificative în cazul unor modificări față de cererea inițială de acord pentru finanțare.
Pentru fermierii din sectorul zootehnic, la depunerea cererii pentru ajutorul de stat, vor fi necesare următoarele documente:
- Situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, pe perioada pentru care se solicită ajutorul de stat prin rambursare;
- Copie a facturilor sau bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitantului;
- Situația privind calculul efectivului rulat sau a efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, în cazul fermierilor din sectorul zootehnic;
- Copie de pe cererea depusă de apicultori la consiliul local în vederea asigurării văzduhurilor de stupină temporare sau permanente, dacă este cazul;
- Documente justificative în cazul unor modificări față de cererea inițială de acord pentru finanțare.
Pentru solicitările din sectorul îmbunătățirilor funciare, fermierii trebuie să prezinte următoarele documente:
- Situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, pe perioada pentru care se solicită ajutorul de stat prin rambursare;
- Copie a facturilor sau bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitantului;
- Situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului specificat în anexa nr. 11 din Ordinul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr. 1727/2015, cu modificările și completările ulterioare;
- Copie a facturilor de apă, din care să reiasă volumul de apă consumat de beneficiar sau procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de orice furnizor de apă pentru irigații;
- Situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, pe perioada pentru care se solicită ajutorul de stat;
- Documente justificative pentru modificările apărute față de cererea inițială de acord pentru finanțare.
Reprezentanții APIA subliniază importanța depunerii cererilor și documentelor aferente până la data limită menționată pentru a asigura obținerea rambursării conform prevederilor legale în vigoare.