Puține mașini au darul de a da fiori privitorului prin simpla lor prezență. Chiar mai puține reușesc să îți inspire teamă atunci când le observi în oglinda retrovizoare. Unul dintre acestea este Camaro.
Așezate pe două rânduri, zece vehicule, galbene, negre și roșii așteaptă liniștite pe o stradă îngustă de lângă portul croat Zadar. Din mașinile care trec grăbit prin zonă se revarsă priviri hulpave, fluierături de admirație și claxoane vesele: Camaro și-a făcut deja primii fani europeni. În această atmosferă sărbătorească începe testul dedicat presei de pe bătrânul continent, eveniment care avea să se desfășoare pe șoselele întortocheate ale parcului național Paklenica, spectaculoasa autostradă Zagreb-Zadar și pista aeroportului Zemunik.
400 de cai nărăvași
Privit din exterior, noul Camaro pare un animal de pradă. „Cel mai masculin“ autoturism ajuns vreodată pe șoselele din Europa seduce prin prezența sa puternică. Mașina te domină încă de la primul contact. E imposibil să nu simți un fior rece pe șira spinării atunci când uzina de forță V8 de peste 400 CP se trezește la viață făcând să zornăie ferestrele clădirilor din jur. Primul demaraj te lipește de scaun, iar cifrele de pe head-up-display se schimbă amețitor urcând de la zero la 100 km/h în mai puțin de șase secunde. Mugetul surd al sistemului de evacuare răzbate de sub podea, și orice schimbare bruscă de treaptă pare să rupă ceva sub puntea din spate. Nu e un defect, e doar forța pură care pune la grea încercare transmisia și șasiul. Nici nu observi când ai depășit viteza maximă permisă pe autostradă, atent fiind să nu scapi de sub control cele două tone care înghit asfaltul.
Această greutate mai puțin obișnuită pentru un cabriolet, fie el şi cu patru locuri, îşi face simţită prezenţa la fiecare decelerare bruscă sau viraj. Fără să îți dea senzația că devine greu de controlat Camaro se înclină ușor, geme și revine pe trasa dorită grație unui șasiu suficient de rigid pentru a stăpâni revărsarea de adrenalină venită de sub capota motorului. Este interesant de menționat că versiunea decapotabilă a vehiculului, dotată cu versiunea L99 a propulsorului de 6,2 litri, dispune de un sistem de management activ al consumului de carburant care opreşte automat patru din cei opt cilindri în timpul funcţionării cu sarcină uşoară, permiţând reducerea consumului. Greu de crezut totuși că posesorii de Camaro se mai gândesc, după ce au cumpărat un vehicul dotat cu un propulsor V8 alimentat cu benzină, la economia de combustibil. Poate doar grija pentru mediu să explice această idee năstrușnică a inginerilor americani.
În Europa, după zece ani
Lansarea primei variante a modelului Camaro, în septembrie 1966, a prilejuit jurnaliștilor și explicația alegerii acestui nume de către oficialii Chevrolet. Conform acestora, modelul ar trebui să fie un „animal mic, dar feroce, care se hrăneşte cu Mustangi“, aluzie directă la vehiculul concurent produs de conaționalii de la Ford. Întors în Europa după o absență de zece ani, Chevrolet Camaro este disponibil și în România începând din această lună. Preţurile cu TVA pentru versiunea coupé încep de la 44.900 euro, în timp ce preţurile pentru versiunea decapotabilă încep de la 49.900 euro. Modelul Transformers® Special Edition şi pachetul aniversar de 45 de ani sunt disponibile la un preţ suplimentar de 2.000 euro fiecare.
Citește și: