Noul Ferrari 458 Spider prima berlinetă din lume cu motor amplasat în zona centru-spate, echipată cu un acoperiș rigid retractabil, va debuta la Frankfurt Motor Show în septembrie. Oficialii companiei Forza Rossa, reprezentantul oficial Ferrari în România, au anunțat că 10 astfel de modele fost deja vândute încă din vara anului trecut, atunci când s-au făcut publice primele teste.
Senzualul bolid decapotabil Ferrari 458 Spider este deja vedetă printre românii cu buzunare largi și pline. Asta în ciuda faptului că nu a putut fi văzut decât în fotografii sau filme de prezentare pentru că lansarea oficială va avea loc la expoziția auto din Germania, care va începe pe 15 septembrie. Conform importatorului Ferrari în România, Forza Rossa a primit o cotă de 12 astfel de mașini, care pot fi livrate cel mai devreme anul viitor. Dintre acestea, 10 sunt deja vândute, iar cele două rămase cu siguranță nu vor întârzia să își găsească stăpâni.
Noul 458 Spider se alătură modelului 458 Italia, lărgind astfel gama automobilelor Ferrari cu motor V8 amplasat central-spate. Modelul oferă noi soluții ingenioase, manevrabilitate și performanțe în configurația decapotabilă. Automobilul este echipat cu un „hard top” retractabil. Bolidul Ferrari este propulsat de un motor V8, de 4.5 litri, cu injecție directă și aspirat normal. Motorul a fost desemnat „International Engine of the Year” în 2011 pentru excelență tehnologică în ceea ce privește reactivitatea, performanța și rafinamentul. Puterea este transmisă la sol prin ingeniosul dublu-ambreiaj Ferrari tip F1 cu palete de schimbare a vitezelor ce funcționează prin sofisticatul E-Diff care, la rândul său, este integrat la sistemul de control al tracțiunii F1-Trac și la ABS-ul de înalte performanțe pentru un maxim de manevrabilitate dinamică.
Conform scuderiei italiene, câteva din caracteristicile mașinii, precum reglajul electronic al pedalei de accelerație sau mișcarea suspensiei multilink, au fost calibrate special pentru a garanta cea mai mare sportivitate și o plăcere a pilotajului unică în configurația decapotabilă, în acord cu tradiția modelelor Spider de la Maranello. Chiar și sunetul motorului a fost modificat pentru ca ocupanții mașinii să fie absorbiți în totalitate de experiența unică a conducerii unui Ferrari decapotabil.
Fabricat integral din aluminiu, acoperisul rigid al 458 Spider oferă mai multe avantaje față de tradiționalul „soft-top” precum greutatea (25 kg mai ușor) și timpul de deschidere (doar 14 secunde). Integrat în linia mașinii, acoperișul rigid a fost conceput să încapă în compartimentul situat chiar în fața motorului, fără să compromită în vreun fel aerodinamica sau performanțele mașinii.
Culmea este că prețul exact al noului Ferrari 458 Spider nu a fost încă anunțat. Prin urmare, românii care au comandat mașina au plătit avansul în baza unor estimări. Conform presei specializate vest-europene, prețul bolidului ar trebui să fie undeva între 210.000 și 230.000 de euro.