Nou model 599 GTO, care a fost prezentat publicului pentru prima oară la salonul auto de la Beijing, a intrat în producţie, urmând a fi produse 599 de unităţi. României i-au fost alocate două maşini care au fost deja achiziţionate. Ferrari 288 a fost ultimul model care a purtat eticheta GTO (Gran Turismo Omologato). Acesta a fost lansat în 1984, fiind fabricate 277 de unităţi. Anul in care publicul a făcut pentru prima dată cunoştinţă cu eticheta GTO a fost 1962. Între
Nou model 599 GTO, care a fost prezentat publicului pentru prima oară la salonul auto de la Beijing, a intrat în producţie, urmând a fi produse 599 de unităţi. României i-au fost alocate două maşini care au fost deja achiziţionate.
Ferrari 288 a fost ultimul model care a purtat eticheta GTO (Gran Turismo Omologato). Acesta a fost lansat în 1984, fiind fabricate 277 de unităţi. Anul in care publicul a făcut pentru prima dată cunoştinţă cu eticheta GTO a fost 1962. Între 1962 şi 1964, Ferrari a produs 36 de bucăţi din modelul 250 GTO, considerat de presa de specialitate unul dintre cele mai frumoase Ferrari din toate timpurile.
Noul model Ferrari 599 GTO, prezentat până acum doar unui cerc restrâns de persoane cu ocazia lansării oficiale de la Modena, a fost dezvăluit marelui public la salonul auto de la Beijing, pentru a marca importanţa pieţei sud-asiatice pentru marcă. Această premieră mondială vine după ce acum câteva zile un Ferrari 599XX, maşina pe care se bazează 599 GTO, a reuşit cel mai rapid tur de pistă la Nürburgring al unei maşini derivate dintr-un model de serie.
Ferrari 599 GTO se alătură, deci, unei linii deja celebre, fiind al treilea membru al unei familii de autovehicule care împing performanţa până la extrem. În acest moment, el înseamnă cel mai rapid Ferrari căruia îi este permis să meargă pe drumurile publice.
Ferrari 599 GTO, mai rapid cu o secundă decât Enzo
Dovada reuşitei inginerilor Ferrari stă în realizarea unui tur al circuitului de test de la Fiorano în doar 1 minut şi 24 de secunde, cu o secundă mai rapid decât precedentul record obţinut de un Ferrari Enzo.
Cei 12 cilindri în V ai motorului de 6 litri dezvoltă un cuplu maxim de 620Nm şi o putere maximă de 670 CP, practic cu 50 de cai-putere mai mult decât modelul GTB. Performanţele sunt pe măsură: 3.35 secunde sunt necesare pentru a atinge viteza de 100km/h, cu 0.3 secunde mai puţin decât în cazul versiunii GTB. Viteza maximă este de 335km/h.
Motorul este cuplat cu o cutie de viteze în şase trepte care poate schimba treptele de viteză în doar 60 de milisecunde. Puterea maximă se atinge la 8.250 rpm, dar inginerii Ferrari s-au asigurat că motorul oferă o flexibilitate extremă chiar şi la turaţii medii şi joase.
Prin utilizarea de aluminiu şi sticlă specială, de grosimi mai reduse, dar şi a discurilor de frână ceramice şi a unor sisteme uşoare de transmisie şi de evacuare, s-a reuşit şi diminuarea greutăţii maşinii, la doar 1.495 kg. Raportul putere-greutate este aşadar de 470 CP/tonă.
Tehnologii împrumutate din Formula 1
Pentru ca maşina să rămână manevrabilă la viteze mari, au fost folosite tehnologii specifice Formulei 1. Spoilerul frontal încorporează o aripă mai joasă şi separată, iar aerul fierbinte care pleacă de la roţi este dirijat către caroserie prin intermediul unui disc poziţionat în exteriorul discurilor de frână, pentru a reduce frecarea cu aerul exterior. În plus, aerodinamica este astfel gândită încât maşina generează o forţă de apăsare de 144kg la 195km/h.
Şasiul a fost adaptat pentru a îmbina perfect sistemele electronice de asistenţă a şoferului şi caroseria, gândită din start cu performanţe extreme în minte. Rezultatul este o absenţă completă a subvirării şi un şasiu care comunică în permanenţă cu şoferul.
La interior regăsim padele alungite din fibră de carbon pentru schimbat vitezele, precum şi un mod CT-Off, care dezactivează controlul tracţiunii şi înlocuieşte modul ‘Ice’ de la Ferrari 599 standard. Şoferul are la îndemână şi sistemul Virtual Race Engineer, care monitorizează starea maşinii şi oferă feedback asupra performanţelor vehicolului.
Toate cele 599 de exemplare ale acestei serii exclusive au fost deja vândute, inclusiv cele 2 exemplare destinate României, care vor ajunge în ţară cel mai devreme în luna iulie. Preţul unui model nou depăşeşte 320.000 de euro.
Pentru iubitori, la magazinul Ferrari Store din Bucureşti, pot fi găsite variantele la scara 1:18 sau 1:43, unele chiar şi în versiunea teleghidată, pentru modelele 599, 250 GTO sau 288 GTO, la preţuri cuprinse între 189 şi 998 lei, în funcţie de model şi caracteristicile sale.
SURSA: Ferrari