Directorul grupului auto Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, a promis miercuri că producătorul de automobile sport Ferrari, la care acelaşi Sergio Marchionne ar urma să preia preşedinţia din luna octombrie prin înlocuirea lui Luca Cordero di Montezemolo, va continua să fie gestionată independent de grupul Fiat-Chrysler, transmite AFP.
Preşedintele Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, a demisionat miercuri după 23 de ani în fruntea producătorului de automobile sport de lux, din cauza divergenţelor cu şeful companiei mamă Fiat SpA, Sergio Marchionne, privind viitoarea strategie a companiei.
'Nu avem nicio intenţie de a integra Ferrari în sistemul Fiat-Chrysler deoarece nu vrem să o poluăm de un sistem auto conceput pentru piaţa de masă' a declarat Sergio Marchionne. Acesta a dat asigurări că va menţine 'italienitatea' celebrei mărci a căluţului cabrat. 'Ferrari s-a născut şi va muri o marcă italiană. Ideea că ar putea fi produsă altundeva decât la Maranello este absurdă. Nu ar mai un Ferrari', a spus Marchionne.
De asemenea, Marchionne a dezminţit ideea unei introduceri la bursă a Ferrari precum şi cea vizând crearea unei divizii de lux la Fiat în jurul mărcilor Ferrari-Maserati-Alfa Romeo. 'Ferrari nu are nevoie de alte referinţe, este un segment de una singură', a spus Sergio Marchionne.
Fiat deţine 90% din Ferrari, care este o componentă cheie a planului lui Sergio Marchionne de a extinde producerea automobilelor sport de lux, pentru a concura mai bine cu Volkswagen AG, care deţine brandurile Audi şi Lamborghini, şi cu BMW.
Luca Cordero di Montezemolo va pleca de la conducerea Ferrari începând din 13 octombrie, aceiaşi zi în care acţiunile Fiat Chrysler Automobiles vor începe să fie listate la bursa de la New York, după finalizarea fuziunii dintre Fiat şi Chrysler. Noua entitate are ca obiectiv dublarea profitului şi majorarea livrărilor anuale cu 61% în următorii cinci ani. Aceste obiective sunt sprijinite de un plan de investiţii de 55 miliarde de euro necesar extinderii brandurilor de lux, Maserati şi Alfa Romeo, şi transformarea Jeep într-un brand global.