Ferrari va lansa primul său model electric
Ferrari a confirmat că se află pe drumul cel bun pentru lansarea primului său automobil complet electric, care va fi prezentat pe 9 octombrie 2025, în cadrul evenimentului „Capital Markets Day” din Maranello.
„Este cu siguranţă o completare importantă a gamei noastre de produse, pentru că, pentru prima dată în istoria Ferrari, vom avea trei tipuri de motorizare: cu combustie internă (ICE), hibrid şi electric”, a declarat Benedetto Vigna, CEO-ul Ferrari pentru CNBC.
Această lansare reprezintă un moment istoric pentru producătorul italian, care își diversifică portofoliul pentru a rămâne în concordanță cu tendințele din industria auto de lux, în timp ce continuă să ofere clienților săi exclusivitate și performanță de top.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Creștere semnificativă a profitului net în 2024
De asemenea, Ferrari a anunțat marți o creștere semnificativă a profitului net pentru anul 2024, susținută de un mix de produse puternic și de cererea în continuă creștere pentru personalizarea vehiculelor sale. De asemenea, compania a dezvăluit că va lansa primul său model electric în luna octombrie.
Conform raportului financiar, producătorul auto italian a înregistrat un profit net de 1,53 miliarde de euro (1,58 miliarde de dolari) în 2024, marcând o creștere de 21% față de anul anterior. Datorită acestor rezultate, acțiunile companiei listate la Bursa din Milano au crescut cu aproximativ 8%, compensând pierderile anterioare.
Pe piața americană, acțiunile Ferrari au înregistrat și ele o creștere de peste 8%. Pentru 2025, compania estimează o creștere de aproximativ 5% a veniturilor nete, depășind pragul de 7 miliarde de euro, după ce și-a îndeplinit toate obiectivele financiare pentru 2024. Ferrari preconizează, de asemenea, o creștere de cel puțin 5% a profitului operațional ajustat (EBITDA) în acest an.
Impactul tarifelor americane
Benedetto Vigna a fost întrebat despre posibilele impacturi ale tarifelor impuse de SUA asupra produselor europene.
„Încercăm să înţelegem care va fi procentul şi când va intra în vigoare. Să aşteptăm până când acest lucru devine o realitate”, a declarat el.
Analiștii estimează că Ferrari va reprezenta o excepție în industria auto europeană, chiar dacă multe companii se confruntă cu presiuni din cauza tarifelor impuse de SUA. Având în vedere că Ferrari produce exclusiv în Italia, compania este bine poziționată pentru a transfera eventualele costuri suplimentare către consumatori, fără a fi semnificativ afectată de noile reglementări comerciale.