Majoritatea celor chestionati de Capital apreciaza ca festivalul va fi asaltat de „fantome” („ghost-uri”, cum se spune in jargonul publicitar, adica lucrari ce sunt create special pentru palmares si cu difuzari putine). In aceste conditii, insusi moralitatea Ad’Or risca sa se degradeze, iar ideea de competitie sa se compromita. Comitetul de Organizare a Festivalului este singurul in masura sa alunge „strigoii” (sa manance usturoi!), facand o selectie riguroasa a lucrarilor propuse de agentii. Capital a propus interlocutorilor doua intrebari:
1) Ce agentie va castiga Trofeul „Agentia Anului” la Ad’Or 2004 si care vor fi urmatoarele doua agentii de pe podium?
2) Ce surprize credeti ca vor fi la Ad’Or 2004? (palmares, jurizare, organizare)

Mihai Coliban, Creative Director Lowe&Partners
1) Ad’Or s-a transformat intr-o competitie lipsita de demnitate intre Leo Burnett si McCann. Invazia de „ghost-uri” ireprosabil implementate face ca intreg demersul Ad’Or sa devina ridicol. Calculam, cautam categorii, inventam briefuri si clienti. S-a nascut un sistem pe care vom fi obligati sa-l folosim cu totii daca vrem sa aspiram macar la bronz. Iar daca nu esti in „Comitetul de Taiere a Ghostu-rilor Lor si de Validare a Ghost-urilor Noastre” sansele scad dureros. Castiga cine acopera mai mult: 1-Leo, 2-McCann. Pe 3-Graffitti, departe… sa fie, totusi, Next/Cap?
2) Surpriza va fi procentul descurajant de fantome premiate. Daca va inchipuiti ca Eukanuba, Prigat Activ nou, Frontline, Tomi, Guinness, MTV, Casa Mea, Antipa si chiar Antiplictiseala nu sunt ghosturi, ne insultati inteligenta, colegi! Vedeti ca Muzeul de Arta, Muzeul Tehnicii, Muzeul taranului si Geologicu’ abia asteapta. Sunt si aproape. Nu nedreptatiti Zoo, Atheneul, Casa Armatei sau Muzeul Ceasurilor din Govora. Pun pariu ca la unele deja v-ati gandit.

Silviu Culea, Creative Director Tempo Advertising
1) Leo Burnett, iar celelalte doua: Graffiti/BBDO si McCann-Erickson.
2) Cea mai mare dintre surprize cred ca va consta in raportul inregistrat intre numarul de „ghost-uri” si cel de lucrari contractate pe bune. Cel mai probabil vom asista la un Ad’Or in care lucrarile fantoma vor fi covarsitroare ca numar lucrarile in „carne si oase”, ceea ce ne indreptateste sa numim editia din acest an Ad’Horror.

Bogdan Naumovici, Creative Director Leo Burnett & Target
1) Leo Burnett nu are cum sa aiba alt obiectiv decat pastrarea titlului de Agentie a Anului. Urmatoarele doua agentii cred ca vor fi in ordine McCann-Erickson si Next/Cap.
2) De surprize cred ca vor avea parte doar cei care nu inteleg ca Agentia Anului este cea care acopera cat mai multe categorii cu lucrari foarte bune.

Dragos Olteanu, Creative Director Focus/Publicis Advertising
1) Greu de spus, fiindca n-are rost sa mai judeci agentiile romanesti de publicitate dupa ce au performat in ultimul an de zile, cat mai degraba cat, unde, la ce ora, in ultima luna de zile. si vorbesc de conceptele cu cearsaf pe cap care apar noaptea, din televizor, desi nu ti-e casa bantuita.
2) Ca de obicei, surprizele nu pot fi decat placute la Ad’Or. Mai putin comentariile de dupa.

Dragos Popescu, Deputy Creative Director Young&Rubicam
1) Probabil ca se va pastra o parte din podiumul anului trecut. Dar doar o parte.
2) O surpriza foarte placuta in ultimul an a fost Next/Cap. Spoturile facute de ei in ultimul timp au fost simple si creative. Sa vorbesc de reclamele facute anume pentru festival e inutil, intrebarea la care raspund acum se refera la surprize, nu la stiri fumate. O surpriza vag neplacuta e doamna Pogliani (Milka Pogliani, Executiv Creative Director McCann-Erickson Milano – nota. Capital), dar declar acest lucru fara nici o legatura cu persoana. Mi se pare nepotrivit ca un om care a prezidat ultimul festival major din regiune si care, implicit, a vazut deja jumatate din inscrieri, sa le mai jurizeze o data.

serban Alexandrescu, Creative Director Headvertising
1) Agentia Anului la Ad’Or va fi castigata de agentia care a facut si a inscris cele mai multe „scam-ad”-uri si al carei reprezentant din juriu a fost mai popular si mai convingator. A doua va fi agentia care si-a facut multe „scam-ad”-uri dar nu chiar cate si-a facut prima si al carei reprezentant din juriu nu a fost atat de diplomat si persuasiv ca acela al agentiei de pe locul intai. Al treilea loc pe podium va fi ocupat de cel care si-a insusit, dar inca nu a dus la perfectiune, arta contractarii necontractatelor, asa cum au facut agentiile de pe primele doua locuri. Un alt criteriu ar fi acela al grosimii obrajilor concurentilor.
2) Surprizele au fost in 2002 si in 2003, cand lumea inca mai credea ca publicitatea e ceva public. Totusi, surprinzator ar fi ca la gala de decernare a premiilor sa apara deasupra locatiei o nava spatiala uriasa care, ca in „Independence Day”, sa-si deschida trapa si sa rezolve radical problema publicitatii romanesti.

Valentin Suciu, Creative Director Odyssey Communications
1) Agentia Anului numai premiantii la matematica pot s-o ghiceasca. Cred ca in primele trei agentii o sa fie dintre multinationalele Leo Burnett si McCann-Erickson, iar dintre neafiliate Next/Cap.
2) Cred ca o sa fie aceeasi poveste ca si anul trecut. Vanatoarea de ghost-uri (mai bine zis de anumite ghost-uri), frustrarea celor care cad la selectie, asteptarea tensionata a agentiilor mari candidate la premiu ca sa vada daca si-au facut bine calculul pe categorii, indignarea demna a celor care nu si-au facut calcule, destul de multe lucrari proaste, putine sclipitoare.

Alina Gavrila, director general Gavrila&Asociatii
1) Disputa anuala dintre McCann si Leo Burnett. Castigatoare va fi una dintre cele doua.
2) „Ghost-urile”, dar deja nu mai sunt o surpriza!

Bogdan Manea, Executive Creative Director Saatchi&Saatchi
1) Sunt destui pretendenti: B.V. McCann, care a fost detronata anul trecut si doreste sa revina in prim-plan, Leo Burnett, care are un titlu de consolidat, Next/Cap, care a demonstrat si eficienta prin premiul Effie adjudecat la bauturi alcoolice. Eu cred ca acesta este podiumul, desi imi este greu sa ghicesc ordinea.
2) Sunt de parere ca 2004 este anul agentiilor independente, iar agentii ca Next/Cap, Friends, Violet sau Cohn&Jansen, neglijate sau minimalizate de jucatorii grei din multinationale pana mai ieri, vor constitui marile surprize. O alta surpriza este absenta celor de la Headvertising, care ar fi avut cate ceva de spus la categoria media. si va puteti astepta la surprize chiar si de la noi – avem cate ceva de aratat, mai ales la categoria IT. Asta daca cineva bine voitor nu ne va face din nou surpriza de a concura singuri si de a iesi pe locul doi sau trei, cum s-a mai intamplat.

Adrian Preda, Creative Director Graffiti/BBDO
1) Vor fi meciuri grele: nunta MTV contra FHM. Bicicleta Prigat contra Guinness. Eu n-as paria pana nu as vedea lista de inscrieri si expozitia de printuri. Probabil ca lupta pentru podium se va da intre noi, Next/Cap, McCann si Leo. Pariez ca numarul de agentii premiate va creste.
2) Personal, surpriza pe care mi-a adus-o deja editia de anul acesta a fost numirea ca observator Ad’Or. Din partea juriului nu cred ca pot fi surprize. Membrii sunt distribuiti uniform dintre toti marii jucatori internationali, sunt oameni de publicitate care au mai jurizat in concursuri. Milka Pogliani a fost anul trecut presedinta juriului de la Golden Drum. Surprizele vor veni din partea agentiilor mai mici care se vor bate si ele pentru premii.

Bogdan Hasan, Creative Director Red Cell
1) Spoturi fara stapan, marci inventate, planuri media dejucate. Asa stam, ca sa nu mai vorbim si de cele copiate, ca tot nu se prinde nimeni. Cei mai buni la aceste capitole isi vor disputa primele trei locuri pe motiv ca „suntem ce-am fost si chiar mai mult decat atat”. Parca am mai vazut filmul asta. E serial? Nota Bene. Sa nu-mi spuneti mie „Tata Vierme de Matase” daca puncteaza si Next/Cap. si chiar ar merita!rn
rn2) Daca punctul unu se dovedeste fals, eu, unul, ma declar pe deplin surprins. In lipsa de probe, prezumtiv nevinovat, ma sacai cu o intrebare: „Eu cu cine votez?” rn
rn
rnAdrian Botan, Creative Director McCann-Ericksonrn
rn1) Anul acesta, cu toate ca pare evident care sunt favoritele, s-au inmultit variabilele de care depinde castigatoarea Agentiei Anului. De exemplu, printul in categorii sau radioul vor conta mai mult decat in anii trecuti.rn
rn2) In fiecare an, titlul de Agentia Anului nu a fost castigat de agentia considerata favorita. In fiecare an, s-au dat mai putine premii decat se estima initial. In fiecare an, previziunile au fost contrazise. Ce surprize mai vreti? rn
rnNota: Next/Cap a refuzat sa raspunda la intrebari. Pana la inchiderea editiei nu au ajuns raspunsurile agentiei Ogilvy.