‘Cererea pentru autoturisme în Europa este destinată să rămână la un nivel scăzut pentru o perioadă. Cel puţin până în 2014. Constructorii de autovehicule au prea multă capacitate de producţie’, a declarat Sergio Marchionne într-un interviu acordat cotidianului italian Il Corriere della Sera. Potrivit lui Marchionne uzinele Chrysler din SUA lucrează deja la capacitate maximă şi este nevoie ca uzinele din Mexic, Canada şi Europa să acopere o treime din cerea din SUA.

‘Uzinele Fiat din Italia au oportunitatea de a exporta în SUA. Deprecierea euro în raport cu dolarul ajută dar trebuie să existe şi costuri competitive’, a mai spus Sergio Marchionne, care conduce şi grupul auto american Chrysler. Marchionne a avertizat însă că dacă planurile vizând exporturile în SUA nu se vor materializa, Fiat va fi nevoit să închidă două din cele cinci uzine din Italia, fără a preciza care sunt uzinele vizate.

Fiat gestionează Chrysler din 2009 când a ajuns la un acord cu guvernul american iar în prezent deţine 58,5% din constructorul auto american. Restul de 41,5% din acţiuni sunt deţinute de VEBA, o companie afiliată a sindicatului United Auto Workers.

Întrebat despre viitorul alianţei Fiat-Chrysler, Marchionne a subliniat că există trei opţiuni: introducerea la bursă a acţiunilor Chrysler, achiziţionarea de către Fiat a tuturor acţiunilor Chrysler şi fuziunea celor două grupuri. Întrebat care este opţiunea probabilă, Marchionne a răspuns ‘prima pare cea mai puţin probabilă’.

În 2011, grupul auto italian Fiat Group SpA a înregistrat un profit net de 1,65 miliarde euro, comparativ cu 222 milioane euro în 2010. De asemenea, Fiat, care include mărcile Fiat, Lancia şi Alfa Romeo, a înregistrat o creştere de 2,4% a vânzărilor de autovehicule de pasageri până la 2,03 milioane unităţi.
SURSA: Agerpres