Informația momentului pe piața auto. Divizia americană a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) primește o lovitură puternică. Potrivit unor documente publicate de instanță și preluate de Reuters, producătorul auto a recunoscut la finalul acestei săptămâni că este într-adevăr vinovat de conspiraţie criminală.
În acest sens, FCA va plăti aproximativ 300 de milioane de dolari, într-un acord de recunoaştere a vinovăţiei, pentru a închide o anchetă de mai mulţi ani a Departamentului de Justiţie al SUA referitoare la fraudă privind emisiile de motorină, notează Reuters.
FCA are de plătit aproximativ 300 de milioane de dolari
Menționăm faptul că această sancțiune penală vine în condițiile în care FCA US, acum parte a grupului Stellantis, a încercat să se sustragă cerinţelor privind emisiile pentru peste 100.000 de camionete Ram mai vechi şi SUV-uri Jeep din gama sa din SUA.
„FCA US s-a angajat într-o schemă pe mai mulţi ani pentru a induce în eroare autorităţile de reglementare şi clienţii americani”, a spus procurorul general adjunct Kenneth Polite.
Totodată, el a mai precizat că departamentul va face ”responsabile companiile care încearcă să plaseze profiturile mai presus de cinste, bună guvernare corporativă şi remediere în timp util”.
Menționăm faptul că acordul final încheiat cu FCA include o penalitate de confiscare de 203,6 milioane de dolari şi o amendă de 96,1 milioane de dolari. Totodată, FCA US va fi pusă sub supraveghere timp de trei ani, conform sursei citate.
Ce prevede acordul cu FCA US?
O altă prevedere a acordului mai arată că producătorul auto trebuie să efectueze o evaluare iniţială a conformităţii sale cu Legea pentru aer curat şi procedurile de inspecţie şi testare. Totodată, FCA va fi nevoită să trimită un raport şi să pregătească cel puţin două revizuiri şi rapoarte ulterioare.
Menționăm faptul că vehiculele diesel afectate sunt modelele care au fost produse în perioada 2014 – 2016. În dosar au mai fost inculpați și trei angajaţi ai FCA din SUA, pentru conspiraţie în vederea fraudării Statelor Unite şi pentru încălcarea Legii privind aerul curat şi aşteaptă judecarea.
Procesul a durat ani de zile, iar FCA și-a recunoscut vina de abia la cinci ani distanță după ce, la rândul său, grupul Volkswagen a pledat vinovat de acuzaţii penale, pentru a rezolva propria criză a emisiilor care a afectat aproape 600.000 de vehicule.