Fiat Chrysler Automobiles, producător auto italo-american, informează într-un comunicat de presă că dividendele speciale, în valoare de 1,84 euro pe acţiune, vor fi plătite investitorilor FCA în data de 29 ianuarie, conform reuters.com
Trebuie menționat că sâmbătă ar urma să se finalizeze fuziunea de 38 de miliarde de dolari dintre Fiat Chrysler şi PSA, care va duce la crearea Stellantis.
După ce investitorii au aprobat planul săptămâna trecută, Stellantis a devenit al patrulea producător auto global.
Fiat Chrysler Automobiles și drumul către Stellantis
Cel mai mare acţionar al FA este Exor, compania holding a familiei italiene Agnelli, cu o participaţie de sub 29%, în timp ce investitorii PSA sunt familia Peugeot, Guvernul francez şi compania chineză Dongfeng.
Şi agenţia de evaluare financiară Standard & Poor’s a revizuit în creştere ratingul de credit pe termen lung al Fiat Chrysler la „BB minus”, un calificativ din categoria investment grade (recomandat pentru investiţii). Creşterea stabilităţii în urma fuziunii sprijină îmbunătăţirea ratingului producătorului auto, a informat S&P.
Romano Prodi, fostul premier italian şi preşedinte al Comisiei Europene, s-a alăturat celor care cer Guvernului de la Roma să achiziţioneze o participaţie în Stellantis. Prodi a explicat că prin această tranzacţie Executivul va avea un cuvânt de spus asupra operaţiunilor Stellantis, inclusiv deciziile care ar putea avea un impact asupra securităţii naţionale sau asupra economiei italiene, cum ar fi posibile închideri ale fabricilor.
Stellantis va reuni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu Peugeot, Opel şi DS – obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor, au anunţat Fiat Chrysler şi PSA.
Nu este exclusă posibilitatea ca Italia să preia o participație la Stellantis
Ministrului italian al Economiei, Antonio Misiani, transmite că Italia ar putea prelua o participaţie la nou creatul producător auto Stellantis, dar o astfel de investiţie va fi realizată de comun acord.
Luni, acţionarii grupului francez PSA şi cei ai companiei italo-americane Fiat Chrysler Automobiles au aprobat o fuziune de 52 miliarde de dolari, pentru a crea al patrulea producător auto global.
„O posibilă prezenţă a statului italian în capitalul noului grup, similară cu cea a Guvernului francez … nu poate şi nu trebuie să fie un tabu”, deoarece Stellantis implică interesul naţional din punct de vedere al angajaţilor şi al industriei, a declarat Misiani, într-un interviu acordat publicaţiei italiene La Repubblica.