Administraţia Obama a investit în total 12,5 miliarde de dolari în Chrysler, în conformitate cu planul de sprijinire a industriei auto în urma căruia guvernul a preluat Chrysler şi General Motors Corp. După tranzacţia cu Fiat, Trezoreria va recupera aproximativ 11,2 miliarde de dolari din ajutoarele oferite Chrysler. "Este puţin probabil ca Trezoreria să recupere şi diferenţa de 1,3 miliarde de dolari", se arată într-un comunicat al Trezoreriei.
Fiat a acceptat să plătească 500 milioane de dolari pentru cele 98.461 acţiuni Chrysler aflate în posesia Trezoreriei SUA. În plus, grupul auto italian a acceptat să plătească alte 75 milioane de dolari pentru a prelua acţiunile Chrysler deţinute de fondul fiduciar al United Auto Workers, urmând ca Trezoreria SUA să primească 60 milioane de dolari iar guvernul canadian 15 milioane de dolari.
În 2009, după ce guvernul american a salvat de la faliment Chrysler, Fiat o preluat o participaţie de 20 la sută din acţiunile Chrysler, şi totodată a preluat şi managementul celui de al treilea constructor auto american. Cu această ocazie guvernul american şi Fiat au semnat un acord complex, în care au fost prevăzute mai multe obiective pe care Fiat trebuie să le îndeplinească pentru a-şi putea majora participaţia.
Directorul general de la Fiat, Sergio Marchionne, cel care conduce de asemenea şi Chrysler, a anunţat recent că unul din obiectivele sale în acest an este să majoreze participaţia deţinută de Fiat la Chrysler până la 51 de procente. După deţinerea unui pachet majoritar de acţiuni la Chrysler, Fiat ar putea să organizeze o ofertă publică iniţială.
SURSA: Agerpres