Fiesta lupta pentru un loc in topul clasei mici

In Europa, noul model a fost prezentat pentru prima data in 2001, la Salonul auto de la Frankfurt. Fiesta reprezinta prima masina dintr-o serie noua incadrata in clasa mica de automobile pe care Ford intentioneaza sa le produca in Europa in urmatorii ani. Este, de altfel, noua orientare de piata a companiei. "Nu poti avea succes ca marca puternica in Europa daca nu esti bine reprezentat la clasa mica", crede David Thursfield, presedintele Ford Europa. Confirmand schimbarea politicii firmei, Ford

In Europa, noul model a fost prezentat pentru prima data in 2001, la Salonul auto de la Frankfurt. Fiesta reprezinta prima masina dintr-o serie noua incadrata in clasa mica de automobile pe care Ford intentioneaza sa le produca in Europa in urmatorii ani. Este, de altfel, noua orientare de piata a companiei. „Nu poti avea succes ca marca puternica in Europa daca nu esti bine reprezentat la clasa mica”, crede David Thursfield, presedintele Ford Europa. Confirmand schimbarea politicii firmei, Ford a mai prezentat la Frankfurt, pe langa Fiesta, si noul concept car Ford Fuzion, un miniautomobil din clasa „urban activity vehicle (UAV)”.
Productia primului model Fiesta a inceput acum 25 de ani, dar modelul lansat pe piata de curand este total diferit nu doar de primul, ci si de ultimul din seria sa. Automobilele Ford Fiesta care vor circula pe soselele romanesti sunt produse fie in Spania la Valencia, fie in Germania, la Koln. Centrul principal de productie ramane insa Spania, in fabrica Almussafes (Valencia) fiind asamblate din 1976 si pana astazi circa patru milioane de masini Fiesta dintr-un total de zece milioane. Pe piata romaneasca, Fiesta va avea de infruntat concurenta unor modele redutabile, cele mai vandute din clasa mica fiind (conform statisticii APIA pe primele sapte luni) Renault Clio (Symbol si Bicorp), Skoda Fabia si Peugeot 206.
Noul Ford propune o gama de cinci motoare, patru pe benzina cu capacitati de 1,3 l (70 CP), 1,4 l (80 CP), 1,6 l (100 CP) si un turbo diesel „common rail” de 1,4 l (68 CP). Ultimul dintre ele este si cel mai economic poate si din simplul motiv ca este rodul colaborarii dintre Ford si grupul Peugeot CitroA