In luna noiembrie, filmele serii de la Pro TV, Prima TV si National TV au adus aproape un sfert din audienta acestor posturi

In ciuda redifuzarilor pana la saturatie a unor filme de actiune, acestea continua sa faca audienta, atragand, implicit, clienti de publicitate. Cifrele de audienta arata clar ca romanii sunt mari consumatori ai acestor productii.





Amenzile incasate recent de Prima TV, Pro TV si National TV din partea Consiliului National al Audiovizualului (CNA), pentru ca in cursul lunii noiembrie au difuzat filme de super-actiune fara sa le incadreze corect in categoria de telespectatori, readuce in discutie oferta de filme a posturilor TV. In goana dupa audienta, televiziunile comerciale mizeaza pe filme ale caror protagonisti sunt, cu precadere, Steven Seagal, Arnold Schwarzenegger, Lorenzo Lamas, Chuck Norris si alti “voinici” ai genului. Sunt productii difuzate de mai multe ori pe un canal si, dupa cateva luni, pot fi vizionate pe canalul concurent. In aceasta privinta, televiziunile comerciale par niste vecini de etaj ce-si imprumuta unui altuia patentul sau o surubelnita unghiulara. CNA nu poate sa interzica difuzarea acestora pentru ca, prin lege, nu are dreptul sa stabileasca politica de programe a radiodifuzorilor, dar le monitorizeaza orele de transmisie si incadrarea corecta a filmelor.


In luna noiembrie, filmele difuzate dupa ora 20 la Pro TV au contribuit cu 26,3% la audienta totala a statiei. Altfel spus, un sfert din audienta acestui post in luna trecuta a fost adusa de pachetul de filme difuzat dupa ora 20. De fapt, Pro TV are perceptia de statia cu cele mai bune filme. O perceptie! Pentru ca daca luam la “bani marunti” lista de filme ale lunii noiembrie, in afara unor blockbustere clasice (filme de mare audienta), precum “Stapanul inelelor” sau “Harry Potter si piatra filozofala”, gasim in majoritate numai filme de actiune de categorie inferioara, gen: “Prada dificila”, “Evadare perfecta” si “Atac pe vaporul Queen”. Cele trei exemple, filme care se uita pana a doua zi, au avut audiente de peste 400 de mii de telespectatori pe minut in mediul urban. Filmele serii de la Pro TV au livrat 4.148 de reclame.


La Prima TV, filmele serii au contribuit la audienta postului cu 20,5% in noiembrie. Cel mai vizionat a fost filmul de aventuri “Lara Croft: Tomb Raider” (cu Angelina Jolie si Jon Voight), care a inregistrat 377 de mii de telespectatori pe minut. “Febra rosie”, filmul care nu a fost incadrat corect in categoria de telespectatori si a generat amenda CNA, a avut o audienta medie de 194 de mii de telespectatori pe minut in mediul urban, situandu-se pe locul 9 in topul celor mai vizionate filme la Prima TV, in noiembrie. In timpul filmelor serii de la Prima TV, au fost difuzate 1.924 de reclame. Un alt film de actiune, “Numaratoare inversa”, a detinut primul loc in topul audientei la National TV: o medie de 132 de mii de telespectatori pe minut. “Pasaport pentru moarte”, un alt film de “mana a treia”, a fost fruntas in topul filmelor de la National, cu o medie de 89 de mii de telespectatori pe minut. Filmele serii au contribuit cu 20,7% la audienta acestui post in luna noiembrie.


La Antena 1, pe primul loc in topul celor mai vizionate filme s-a aflat “Mumia”, cu 734 de mii de telespectatori in mediul urban. “Panica din tunel” s-a clasat pe locul doi, cu 493 de mii de telespectatori in urban. De remarcat ca filmele serii la Antena 1 au contribuit cu 10,8% la audienta statiei in luna respectiva. Este un caz aparte in peisajul televiziunilor comerciale. Explicatia consta in faptul ca Antena 1 se concentreaza, spre deosebire de Pro TV, de exemplu, asupra productiilor proprii.

Spre meritul sau, TVR1 nu adopta moda filmelor de super-actiune. Se observa o anumita grija si atentie in selectia unor titluri de referinta in genul respectiv. Filmele serii au contribuit cu 7% la audienta totala a postului in noiembrie.







“Terminator 2” s-a umplut de reclame

Pentru ca filmele “Alergatorul”, “Febra rosie” si “Terminator 2” nu au fost incadrate in categoria de productii interzise copiilor sub 12 ani, Prima TV a fost amendata de CNA cu 2.500 RON. Cele doua difuzari ale filmului “Terminator 2” (inclusiv reluarea) au avut o audienta medie in mediul urban de 235 de mii de telespectatori pe minut, situandu-se pe locul trei in topul audientei filmelor difuzate de Prima TV in luna noiembrie. Filmul a avut 107 spoturi publicitare, cel mai mare numar de insertii dintr-un film de la Prima TV in luna respectiva.








Steven Seagal amendat de CNA

Filmele “Patru baieti si-o geanta” si “Foc incrucisat” (cu Steven Seagal in rol principal) au atras Pro TV-ului o amenda de 2.500 RON din partea CNA, pentru ca n-au fost incadrate in categoria corecta. In ciuda acestei amenzi, cele doua productii si-au facut datoria in sondajele de audienta: “Patru baieti…” a scos o audienta medie de 694 de mii de telespectatori pe minut in mediul urban (locul sapte in topul filmelor cu cea mai mare audienta la Pro TV in noiembrie), iar “Foc incrucisat” a realizat 664 de mii (locul noua). Primul film a avut 54 reclame, iar al doilea, 94.








National TV a calcat pe bec cu “Soldatul”

A fost de-ajuns ca National TV sa difuzeze, in noiembrie, un film de actiune fara sa-l incadreze corect in categoria corecta de telespectatori, pentru ca membrii CNA, atenti la monitorizari, sa amendeze postul cu 2.500 RON. In topul filmelor de la National TV cu cea mai mare audienta in noiembrie, “Nume de cod: Soldatul” s-a clasat pe locul trei, cu o medie de 90 de mii de telespectatori pe minut in mediul urban, dupa alte doua filme de actiune: “Numaratoare inversa”
(132 de mii de telespectatori) si “Papillon” (116 mii de telespectatori).