toate rolurile posibile. De regizor, scenarist (alaturi de Ioan Carmazan si Corneliu Dragomirescu) si detinator al partiturii principale. „Orient Express” are, printre altele, un merit major: acela al depasirii unor stereotipii in limbajul cinematografic al lui Sergiu Nicolaescu si, mai important, al deschiderii unor poteci pe care lumea le-a cam ocolit la noi in ultima vreme. Poate ca a venit vremea sa facem macar cateva filme care sa nu fie cu Horia, Closca si Crisan, Tudor Vladimirescu sau alte teme preferate! Cinematografia romaneasca nu s-a remarcat prin prea multe lucruri in ultima vreme. „Reusitele” pluteau pe un pat de clisee, limbaj de lemn, exercitii cinematografice pretioase care fortau la maximum nervii spectatorilor, imagini sumbre, nimic care sa creeze ceea ce ne doream cu totii: pelicule cu nerv, personalitate, poveste, iubire si, de ce nu, fast, culoare si eleganta. Nu e nici o rusine in a-ti dori sa nu vezi numai tristete, droguri, aurolaci, fete violate, marci ale Romaniei post-revolutionare. Nimeni nu poate fi acuzat de lipsa de patriotism, ci doar, eventual, de o dorinta de „exercitare” a unui simt mai putin pus la incercare, acela al esteticului. Din acest punct de vedere, „Orient Express” e o productie reusita. Exista o poveste bine construita, iar distributia e de marca: Maia Morgenstern, Gheorghe Dinica, Valentin Teodosiu, Cristian sofron, Florin Zamfirescu, Daniela Nane, Ioana Moldovan si, desigur, Dan Bittman. Spunem „desigur” pentru ca acesta nu putea lipsi din enumerare, detinand rolul principal masculin! Sigur, „la comun” cu Sergiu Nicolaescu. Ei sunt cele doua fete ale aceluiasi personaj, printul Andrei Morudzi, la tinerete si la batranete. Inca veti mai recunoaste mari „bucati” din Sergiu Nicolaescu adaugate in cartea lui Tudor Teodorescu-Braniste, dar, asa cum spune regizorul-scenarist, ele nu sunt descrieri ale sale, ci rezultate ale experientelor traite. Pe scurt, „Orient Express”, turnat in mai multe locatii, inclusiv la Paris, e povestea unui print ajuns la batranete, singur, plin de regrete si amintiri din vremurile pline de lux in care isi toca banii la Paris si Monte Carlo. Destinatii interesante, pline de tentatii si… de femei frumoase. Acesta e un aspect nou pentru un film al lui Nicolaescu!Merita sa intrati in cinematografe pentru „Orient Express”, din 24 septembrie, macar ca sa vedeti ca se poate si altfel.
Filmul romanesc prinde Orient Express-ul
23 septembrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 23 septembrie 2004, 15:00
toate rolurile posibile. De regizor, scenarist (alaturi de Ioan Carmazan si Corneliu Dragomirescu) si detinator al partiturii principale. "Orient Express" are, printre altele, un merit major: acela al depasirii unor stereotipii in limbajul cinematografic al lui Sergiu Nicolaescu si, mai important, al deschiderii unor poteci pe care lumea le-a cam ocolit la noi in ultima vreme. Poate ca a venit vremea sa facem macar cateva filme care sa nu fie cu Horia, Closca si Crisan, Tudor Vladimirescu sau al
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Contractele futures pe actiuni castiga teren
- Investitorii asteapta vanzari mai mari dupa compensarea medicamentelor
- Calea cea mai scurta intre calculator si Internet
- Aerul conditionat nu este dorit in toate casele
- Razboiul preturilor la Internet ia sfarsit
- Mobila pe comanda revine la moda
- Bill Clinton – „Viata mea”
- Vacante de vis pe platoul de filmare
- Nick Cave, de neoprit ***
- Despre civilizatia din vremea lui stefan ****