Actul normativ prevede și extinderea datei limită de tragere a banilor de la Banca Europeană de Investiții de la 24 aprilie 2011 la 30 noiembrie 2013, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Astfel, secțiunea Medgidia-Constanţa va fi finalizată va pe 31 decembrie 2012, urmând ca întregul proiect, respectiv și tronsonul Cernavodă – Medgidia să fie gata la finalul lui 2013.

Vom circula pe Cernavodă – Medgidia încă de anul viitor, chiar dacă nu va fi gata

Totodată, Guvernul a decis ca termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă – Medgidia să fi de doar un an și trei luni, în loc de doi ani, astfel că la finalul anului viitor contrcuția ar trebui să fie gata. Potrivit comunicatului MTI, deschiderea traficului va avea loc încă de anul viitor. Totuși, darea în folosință nu înseamnă și finalizarea proiectului, care este prevăzută pentru finalul anului 2013.

Contractul cu asocierii Astaldi şi Max Boegl pentru realizarea acestei secțiuni a fost semnat ieri. Realizarea celor 20,49 de kilometri ne va costa circa 500 milioane de lei fără TVA. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.

Tronsonul Medgidia-Constanta va fi finalizat în 2012, după ce la sfârşitul lunii iulie a fost deschisă circulaţia pe o cale pe sectorul  Murfatlar-Constanta, iar la finele lunii septembrie se va da drumul şi la a doua cale. Și acest sector cu o lungime de 30,82 kilometri este construit de Astaldi și Max Boegl.

”Amendamentul la contractul de finanţare pentru pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa a fost convenit de Ministerul de Finanţe şi BEI, la solicitarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale  din România. Modificarea contractului de finanţare nu este de natură să ducă la modificarea obligaţiilor financiare ale României faţă de BEI”, se arată în comunicatul MTI.
Autostrada Bucureşti-Constanţa are şapte tronsoane, respectiv Bucureşti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Feteşti, Feteşti-Cernavodă, Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa.