"Cioturile de acest gen sunt cele mai complexe şi apar tot timpul frustări pentru că lungimea raportată este numai 3,3 kilometri şi nu justifică termenele solicitate de constructor. Este o zonă de racordare. Trebuie racordate structuri de autostradă cu cele ale centurii şi cu cele de viitor şi practic intervalul mare de timp care le este necesar vine de la proiectare. Au nevoie de 12 luni de proiectare şi apoi doar 6 luni de execuţie. Practic, a început în ianuarie pachetul complet, proiectare plus execuţie, şi de acolo începem şi numărăm 12 luni plus 6 luni, deci vom finaliza undeva în iunie 2017. Anul acesta va fi doar proiectare pentru intrarea în Bucureşti, dar este un lucru bun că s-a început", a subliniat şeful MT.
În ceea ce priveşte inelul rutier de ocolire al Bucureştiului, Costescu a subliniat că se lucrează atât pe partea de nord şi nord- vest, iar pe partea de sud se va începe procedura de licitaţie.
"Pe inelul rutier de ocolire al Bucureştiului se lucrează pe jumătatea nordică, practic zona de mijloc dintre DN7 şi D2 este finalizată, iar partea de nord – vest, între DN7 şi A1, sunt încă lucrări în desfăşurare pentru că trebuie încheiate exproprierile. Pe partea estică, între DN2 şi A2, este încă în procedură de licitare pentru că s-a anulat procedura trecută şi vom începe cu altă firmă. În sud, va începe, de asemenea, procedura şi pentru ridicarea la profil de patru benzi a părţii sudice a ringului, iar după finalizarea acestuia avem şi al doilea ring, paralel cu acesta, dar pe o raza mai mare, care va fi practic un tranzit între A1 şi A2, pentru cei care nu se deplasează în jurul Bucureştiului, dar vor să treacă rapid din ţară înspre Constanţa", a adăugat ministrul Transporturilor .
Întrebat când estimează că vor fi finalizate cele patru benzi pe partea de sud a centurii Capitalei, Costescu a răspuns: "Suntem acum în faza de licitare şi cu siguranţă în timpul mandatului meu nu vom avea nimic. Pentru la anul vor începe, practic, lucrurile". AGERPRES