Unul dintre motivele care explică rezistenţa relativă a companiei Renault este deschiderea de fabrici ''low-cost'' în România şi Maroc. Renault deţine Dacia, un producător român de succes cu marjă mai mare de profit, care fabrică automobile la preţuri mai mici, relatează Financial Times (FT).
Când vorbeşti cu directorii de la PSA Peugeot Citroën, un lucru care devine evident este dorinţa de a deveni în mai mare măsură la fel ca marele lor rival intern, Renault, notează ziarul menţionat. Acest lucru nu are nimic de-a face cu maşinile în sine, potrivit FT, ci este o recunoaştere a progreselor făcute de Renault în afara Europei, fapt care i-a asigurat o protecţie mai mare împotriva ravagiilor crizei datoriilor.
În Europa, Renault luptă la fel ca Peugeot împotriva expunerii la Franţa, Spania şi Italia. În cele trei luni care au precedat luna septembrie, vânzările grupului au scăzut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen şi producătorii de automobile în ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai şi Kia.
La sfârşitul lunii septembrie, Renault a declarat că 55% din vânzările sale s-au făcut în afara Europei, cu o performanţă deosebit de puternică în America Latină, care i-a ajutat să menţină declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sănătatea sa financiară este o miză de 43% în Nissan din Japonia. Producătorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault în prima jumătate a anului – 564 milioane de euro din 786 milioane.
Potrivit FT, Renault, ca şi Peugeot, suferă de supracapacitate severă în Franţa, dar a reuşit până în prezent să evite o închidere controversată a unei fabrici din ţară.
Directorii Peugeot indică Renault drept un posibil exemplu pentru viitorul politicii de relaţii industrial.
Sursa: Agerpres