„Obiectivul Dacia este să crească substanțial în Europa. Astăzi vindem 350.000 de unități, până în 2015 vrem să atingem 550.000 de unități”, a declarat pentru FT, Gerard Detourbet șeful programului „entry-level” din cadrul grupului Renault. Pe lângă planul ambițios menționat de Gerard Detourbet, Financial Times arată și că oficialul a susținut ideea conform căreia „Renault intenționează să lanseze două noi variante ale modelului Duster. Acesta va beneficia și de o restilizare semnificativă înainte de lansarea sa în Marea Britanie, în 2012”.
Pe lângă cele două noi declinări și face-liftul pentru Duster, jurnaliștii FT susțin și ipoteza conform căreia gama Dacia va fi îmbogățită în curând cu un vehicul utilitar și o mașină de familie.
Este posibil însă ca jurnaliștii Financial Times să facă o confuzie în privința viitoarelor modele Dacia. Cele două noi modele pornite de la platforma Logan (utilitara și monovolumul) care vor fi produse în Maroc și cele două noi versiuni Duster ar putea fi același lucru. Asta pentru că Dacia are în gamă deja două versiuni utilitare (Pick-Up și VAN), iar singurul vehicul comercial ușor pe platforma Logan care ar mai putea fi luat în calcul ar fi unul cu tracțiune integrală. La fel și în cazul monovolumului. Posibilitatea ca unul dintre viitoarele modele produse în Maroc să fie, de fapt, un MCV cu un nou design și tracțiune integrală pare mult mai realistă decât cea a unui Duster cu șapte locuri.
Cât despre restilizarea Duster înaintea lansării pe piața britanică aceasta poate însemna o ușoară modificare a designului interior care să includă mutarea volanului de pe stânga pe dreapta și o pliere mai bună pe cerințele unei piețe mature și foarte competitivă.
Pe lângă modelele viitoare din gama Dacia, jurnaliștii FT au menționat în articol și pericolul asupra căruia oficialii Renault trebuie să fie foarte atenți: o eventuală canibalizare a modelelor franceze. „Analiștii atrag atenția ca, odată cu extinderea numărului de modele, Dacia să nu fie împinsă prea sus în gamă pentru a nu canibaliza modelele companiei-mamă – fapt care s-a întâmplat deja în unele piețe cu tandemul Skoda – Volkswagen”. Conform FT, Detourbet este conștient de acest risc: „noi trebuie să rămânem low-cost. Viitorul Duster îmbunătățit va fi clar în limita prețurilor Dacia – foarte competitiv”.
O analiză clară a viitorului gamei Dacia, bazată pe declarații ale oficialilor Renault printre care preşedintele consiliului de administraţie al Automobile Dacia și șef al regiunii Euromed în grupul Renault, Jacques Chauvet și numărul doi din cadrul grupului francez, Patrick Pelata, a fost realizată de revista Capital în articolul: Colibași de Maroc: Vom cumpăra Dacii din import. Citește și Dacia după Duster: câte un nou model pe an şi «o surpriză» în 2012