Avantajul celor care apelează la acest program este posibilitatea obținerii de finanțare cu dobândă 0.
Conceptul, puțin cunoscut în țara noastră, definește acele afaceri care nu sunt create nu pentru a spori averea investitorilor, ci pentru a rezolva probleme sociale ale comunitaților locale și pentru a crea locuri de muncă.
„Afacerile care vor primi astfel de împrurmuturi trebuie să fie afaceri reale, sustenabile, cu produse și servicii care rezolvă anumite ăprobleme sociale identificate în prealabil”, a spus Dominic Druuynseels, CEO al BCR.
Inițiatorul conceptului „social business”, Muhammad Yunus, laureat al premiului Nobel pentru Pace, a promovaqt intens acest tip de afaceri în Bangladesh, unde conceptul a fost folosit, de exemplu, penru rezovarea problemei lipsei apei potabile. „Am făcut parteneriate cu nume precum Adidas, Veolia sau Danone. Dar o întreprindere socială nu trebuie să fie o companie mare, cinci angajați sunt suficienți”, a explicat el.