Banca Comercială Română a alocat un buget de trei milioane de euro susținerii antreprenoriatului social. Suma face parte dintr-o linie de finanțare de zece milioane de euro alocată de Grupul Erste promovării inițiativelor de întreprinderi sociale în Europa Centrală și de Est.
Avantajul celor care apelează la acest program este posibilitatea obținerii de finanțare cu dobândă 0.
Conceptul, puțin cunoscut în țara noastră, definește acele afaceri care nu sunt create nu pentru a spori averea investitorilor, ci pentru a rezolva probleme sociale ale comunitaților locale și pentru a crea locuri de muncă.
„Afacerile care vor primi astfel de împrurmuturi trebuie să fie afaceri reale, sustenabile, cu produse și servicii care rezolvă anumite ăprobleme sociale identificate în prealabil”, a spus Dominic Druuynseels, CEO al BCR.
Inițiatorul conceptului „social business”, Muhammad Yunus, laureat al premiului Nobel pentru Pace, a promovaqt intens acest tip de afaceri în Bangladesh, unde conceptul a fost folosit, de exemplu, penru rezovarea problemei lipsei apei potabile. „Am făcut parteneriate cu nume precum Adidas, Veolia sau Danone. Dar o întreprindere socială nu trebuie să fie o companie mare, cinci angajați sunt suficienți”, a explicat el.