După finanțarea uriașa, aplicația Bolt și-a mărit valoarea, ajungând la suma de 7,4 miliarde de dolari.

Rivalul direct al platformei Uber a înregistrat o creștere fantastică din luna august a anului trecut, când a fost a fost evaluată la aproximativ 4 miliarde de euro. Bolt are în prezent peste 100 de milioane de utilizatori în 45 de țari diferite.

„Ne extinde toate cele cinci linii de produse extrem de rapid, investim în cercetare şi dezvoltare şi ne lansăm în noi oraşe”, a declarat directorul general de la Bolt, Markus Villig.

Discount-uri pentru atragerea clienților

În timp ce Uber este principalul rival pe piaţa serviciilor de ride-hailing, Bolt are competitori şi pe piaţa livrării de mâncare precum Just Eat Takeaway.com şi DoorDash, care tocmai a intrat pe piaţa din Europa în urma preluării Wolt pentru opt miliarde de dolari.

Pentru a câştiga clienţi, platformele de livrări oferă discounturi ceea ce conduce la adevărate războaie de preţuri pe unele pieţe.

„În multe cazuri am fost forţa conducătoare care a dus la scăderea preţurilor pentru consumatori. Din prima zi ne-am concentrat pe a avea cele mai mici preţuri. Am oferit preţuri substanţial mai mici decât oricine altcineva din industrie…şi ne aşteptăm ca acest lucru să continue”, a spus Markus Villig.

Pe lângă serviciile de transport la cerere pentru persoane şi pentru companii, Bolt oferă servicii de micromobilitate, adică de închiriere de trotinete electrice, de transport de mâncare şi de produse alimentare, prin aplicaţia Bolt Food şi de livrare de produse alimentare şi non-alimentare, prin Bolt Market.

În România, Bolt oferă servicii de transport la cerere în 22 de oraşe, după ce la finele anului trecut a început să opereze la Alba Iulia, Târgu Mureş şi Baia Mare.

Istoria Bolt

Bolt, inițial numit Taxify, a fost fondat de Markus Villig, un elev de liceu, cu viziunea de a agrega toate taxiurile din Tallinn și Riga într-o singură platformă. Cu 5.000 de euro de la părinții săi, care l-au ajutat, de asemenea, oferind asistență clienților în afara programului lor de lucru obișnuit, a angajat un dezvoltator care să-l ajute să lanseze afacerea, numită apoi mTakso. Serviciul a fost lansat în august 2013, iar în 2014 a mers pe țărmurile străine.

În 2017, Taxify și-a lansat serviciile în Londra prin achiziționarea unei companii de taxi locale cu licență de operare, dar a fost forțat de transport pentru Londra să își închidă serviciile. Compania a depus o nouă cerere de licență cu planuri de redeschidere a serviciilor în Londra.

În urma regresului de la Londra, Taxify și-a lansat serviciile la Paris și Lisabona.

În septembrie 2018, compania a anunțat extinderea scuterelor electrice și le-a lansat la Paris sub noua marcă Bolt.