O companie aeriană a anunțat recent că va începe să cântărească și pasagerii, nu doar bagajele lor de mână, pentru a estima mai precis greutatea avionului înainte de decolarea sa.
Finnair va cântări și pasagerii de acum încolo
Finnair a anunțat recent că va începe să cântărească și pasagerii, nu doar bagajele lor de mână, pentru a estima mai precis greutatea avionului înainte de decolarea sa.
Până acum, peste 500 de pasageri voluntari au fost cântăriți, conform declarațiilor purtătorului de cuvânt al companiei aeriene, Kaisa Tikkanen.
Finnair, care operează zboruri ieftine între Marea Britanie și Finlanda, a asigurat viitorii pasageri că datele colectate nu vor fi în niciun fel legate de datele lor personale.
Cu toate acestea, decizia sa a stârnit un val de reacții în mediul online, mulți utilizatori exprimând îngrijorarea că pasagerii supraponderali ar putea să se simtă jenați.
„Regulile Finnair nu se referă la siguranța pasagerilor. Niciun avion nu s-a prăbușit vreodată din cauza pasagerilor supraponderali. Aceasta este legea draconiană.”
„Finnair începe să-și cântărească pasagerii? Am citit asta corect? Sunt total șocat! Și dezgustat.”
„Finnair spunând că vor începe să cântărească pasagerii este unul dintre cele mai amuzante lucruri pe care le-am auzit vreodată în viața mea”, sunt câteva dintre comentariile oamenilor.
Despre Finnair
Finnair se numără printre cele mai vechi companii aeriene în funcțiune din întreaga lume. Începând cu înființarea sa în 1923, compania a evoluat de la o mică operațiune aeriană la un membru puternic și respectat al industriei aeronautice internaționale. La data de 1 noiembrie 1923, Finnair, cunoscută atunci sub numele de Aero, a fost înființată. În anul 1924, Aero a primit primul său avion, un Junkers F 13 fabricat în Germania.
Junkers-ul era un hidroavion, folosind schiuri în timpul iernii și plutitoare în timpul verii. În acea perioadă, Finlanda nu dispunea de aeroporturi comerciale pe uscat. Aero își desfășura zborurile din centrul Helsinkiului, mai exact din Katajanokka, în apropierea portului. Primul zbor comercial al avionului a fost pentru transportul poștei de la Helsinki la Tallinn. Ulterior, avionul a fost utilizat în zboruri între Helsinki și Stockholm, în colaborare cu compania aeriană suedeză ABA. În primul său an de activitate, Aero a transportat un total de 269 de pasageri.
Toate zborurile au fost operate de pe teren solid după ultimul zbor cu hidroavionul în decembrie 1936. În timpul Războiului de Iarnă din 1939-1940, aviația civilă a fost plasată sub control militar. Datorită nesiguranței din Helsinki, zborurile către Stockholm au fost temporar operate din Vaasa.
Aproape jumătate din pasagerii din timpul războiului erau copii evacuați în Suedia. În timpul Războiului de Continuare din 1941-1944, Aero a fost din nou sub control militar. În acea perioadă, compania aeriană a operat temporar din Pori. După război, în 1946, Statul Finlandez a achiziționat o participație majoritară în Aero, care anterior fusese o companie privată.
În noiembrie 2023, Finnair a împlinit 100 de ani
Aero a achiziționat primul său avion DC-3. Avionul Douglas DC-3 este unul dintre cele mai faimoase tipuri de avioane din istoria aviației și unul dintre cele mai fabricate avioane din lume. Au fost folosite în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial și, după război, unele dintre ele au fost convertite în avioane civile și vândute companiilor aeriene.
În 1947, Aero a început să adopte numele Finnish Air Lines pe flota sa de avioane. În același an, Aero a recrutat și primele însoțitoare de zbor. Inițial, acestea au operat doar pe rutele domestice Helsinki–Kemi și Helsinki–Kuopio. În 1949, Aero a devenit membru al IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) și a primit codul său de linie aeriană AY, același pe care îl folosește și în prezent Finnair.
Finnair a sărbătorit cea de-a 100-a aniversare în noiembrie 2023.