Omul de afaceri Horia Culcescu, finul lui Gigi Becali, a investit 24 de milioane de euro în compania Domeniile Ostrov pentru replantarea a 1.200 hectare de vie şi ţinteşte o cotă de piaţă de 5% în următorii trei ani. „Am investit până acum 20 de milioane de euro în replantarea a 900 de hectare, iar anul acesta avem un buget de 4 milioane de euro pentru replantarea 300 de hectare”, a explicat, într-o conferinţă de presă, Marian Moise, numit în funcţia de direc
Omul de afaceri Horia Culcescu, finul lui Gigi Becali, a investit 24 de milioane de euro în compania Domeniile Ostrov pentru replantarea a 1.200 hectare de vie şi ţinteşte o cotă de piaţă de 5% în următorii trei ani.
„Am investit până acum 20 de milioane de euro în replantarea a 900 de hectare, iar anul acesta avem un buget de 4 milioane de euro pentru replantarea 300 de hectare”, a explicat, într-o conferinţă de presă, Marian Moise, numit în funcţia de director general la începutul acestei luni.
Investiţiile în Domeniile Ostrov au demarat în 2006, pe trei direcţii de dezvoltare: reconversia plantaţiilor, utilaje şi sisteme de irigaţii şi echipamente de vinificaţie moderne.
În prezent, capacitatea de îmbuteliere a companiei de la Ostrov, din judeţul Constanţa, este de 20.000 de sticle pe zi. Investiţiile făcute în noua fabrică au crescut capacitatea de depozitare la 130.000 de hectolitri pe an.
Anul acesta, misiunea noului management este de a aduce brandurile companiei în key accounts şi HoReCa. „Am semnat contracte pentru distribuţia în 15 judeţe şi acum suntem în negocieri cu key accounts”, spune managerul.
Lanţ de magazine de 25-40 de unităţi
În plus, compania va investi într-un lanţ de magazine proprii, anul acesta urmând a fi deschise între 25 – 40 de unităţi.
Compania a creat branduri pentru toate segmentele de preţ, de la economic la premium, iar managerul spune că nişa de dezvoltare va fi aleasă după ce piaţa va fi testată.
Totodată, compania intenţionează să promoveze vinul şi la export în Thailanda, China şi Rusia.
„În următorii trei ani piaţa vinului va creşte”, spune Moise. „Asta pentru că producătorii din top 10 au investit în tehnologie de ultimă oră, iar standardul ridicat din producţie ar trebui să se vadă în consum”.
În prezent, în România consumul anual de vin este de 22-26 de litri/consumator, în cea mai mare parte vin vrac sau produs în gospodării, în timp ce în Europa consumul este de circa 60litri/consumator.