Fir roşu pentru miile de români nemulţumiţi de companiile de asigurări

După ce şi-a construit un departament dedicat protecţiei consumatorilor , Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), intenţionează să lanseze şi un “ telefon al consumatorului”.

“În scurt timp, CSA va implementa un serviciu de tip telefonul consumatorului”, promite, într-un interviu pentru Capital, Constantin Buzoianu, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Ar fi, într-adevăr, o noutate în condiţiile în care ani la rând clienţii nemulţumiţi au fost mai degrabă ignoraţi, indiferent dacă au apelat la CSA, la Protecţia Consumatorului sau la altă instituţie care le-ar putea apăra interesele. Noua conducere a Comisiei pare să aibă chiar o strategie centrată pe protecţia consumatorului.

“Noua structură organizatorică a CSA include o direcţie de protecţie a consumatorilor de asigurări, care este în contact direct atât cu asiguraţii, cât şi cu asigurătorii. Această structură vine în contextul în care sistemul  financiar, la nivel european, a cunoscut o schimbare profundă, iar autorităţile de supraveghere pun astăzi un accent semnificativ pe consolidarea încrederii consumatorilor şi pe protecţia drepturilor acestora.”, continuă Buzoianu.
Aproape 5.000 de oameni au trimis sesizări şi reclamaţii către CSA doar în primele nouă luni ale anului trecut. Reclamaţiile privind poliţele Casco şi RCA deţin ponderea majoritară, iar societăţile care au practicat cele mai mici preţuri pe aceste segmente sunt şi cele mai reclamate.
CSA a început deja să se uite mai atent la modul în care sunt instruite dosarele de daună. “Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor îi revine un rol important în consolidarea încrederii în industria de asigurări, care a început să se concretizeze printr-o schimbare semnificativă în modul de acţiune, atât pe segmentul supravegherii cât şi pe cel al reglementării”, a mai spus Buzoianu.